Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 9 sierpnia 2012, 21:54

autor: Adrian Werner

Prototype 2 - test na notebooku ASUS K55V

Testujemy grę Prototype 2 na notebooku ASUS K55V.

Pecetowa wersja Prototype 2 jest powszechnie krytykowana za słabe dopracowanie techniczne. Sprawdźmy więc, czy grę da radę udźwignąć słabszy z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor:  Intel Core 2 Duo 2.6GHz
   Pamięć RAM: 2 GB
  Karta grafiki: GeForce 8800 GT 512MB

REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor:  Intel Core 2 Quad 2,7 GHz
   Pamięć RAM: 4 GB
  Karta grafiki: GeForce GTX 460 1 GB

Wymagania wydają się raczej standardowe. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS K55V ma procesor Intel Core i7 3610QM 2.30 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M. Gdy nie używamy gier notebook korzysta natomiast z karty Intel HD Graphics 4000, co pozwala oszczędzać baterię .

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Zacząłem od ustawień średnich w rozdzielczości 1366 x 768. Notebook poradził sobie z udźwignięciem takiego poziomu detali całkiem dobrze. Nigdy nie zdarzały sie spadki poniżej 32 FPS-ów, więc rozgrywka pozostawała płynna niezależnie od tego, co akurat działo się na ekranie.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Zachęcony dobrymi wynikami w ustawieniach średnich spróbowałem następnie opcji wysokich. Średnia ilość wyświetlanych klatek na sekundę mocno spadła, a silnik regularnie schodził poniżej 20 FPS-ów. Zdarzały się nawet spadki poniżej 25 klatek na sekundę. Na upartego dało się grać, ale takie spowolnienia były mocno irytujące. 

Podsumowanie

ASUS K55V dobrze wypadł w starciu z Prototype 2. Wysokie opcje sprawiały notebookowi wyraźne problemy, ale już na ustawieniach średnich laptop dostarczał pełną płynność, do której trudno byłoby się przyczepić. Warto dodać, że nawet na opcjach średnich gra prezentuje się ładnie.

Pod testem wgrałem dla Was obrazek pokazujący różnice pomiędzy ustawieniami niskimi, a wysokimi. Jak widać nie są one zbyt duże. Nie ma tu mowy o zmianie poziomu detali obiektów czy jakości tekstur. Zamiast tego różnice sprowadzają się głównie do efektów i systemu cieni. Grając na opcjach niskich czy średnich nie tracicie zatem zbyt wiele.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej