Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość sprzęt i soft 30 lipca 2012, 11:28

autor: sathorn

Konsola Ouya obsłuży granie w chmurze

Ouya wzbudza wielkie zainteresowanie. Koncepcja stworzenia niedrogiej i otwartej konsoli zainspirowała wiele osób. Co najmniej drugie tyle pozostaje jednak sceptyczne i widzi w Ouya tanią zabawkę, niedającą możliwości gry w duże i wymagające tytuły. Ogłoszenie współpracy twórców konsoli z serwisem OnLive powinno te wątpliwości rozwiać.

Tania, otwarta i niezależna konsola do gier działająca pod kontrolą systemu operacyjnego Android wzbudza niemałe emocje od dnia ujawnienia projektu. Zwolennicy tej koncepcji mogą się poczuć nieco pewniej, bo otrzymali kolejny argument, którym będą mogli podeprzeć swój entuzjazm. Ouya dostanie dedykowaną aplikację OnLive.

Konsola Ouya obsłuży granie w chmurze - ilustracja #1

Ouya to nietradycyjna konsola. Finansowana za pośrednictwem serwisu Kickstarter, gdzie w tej chwili zebrano już prawie sześć milionów dolarów, działająca pod kontrolą systemu operacyjnego Android, używanego do tej pory w smartfonach i tabletach, otwarta i podatna na modyfikacje. Cena urządzenia to 99 dolarów. Premiera zapowiedziana jest na przyszły rok.

Szefostwo OnLive obiecuje, że dzięki udostępnieniu ich usługi niewielka konsola będzie w stanie dostarczyć jakość obecną do tej pory jedynie na dużych i drogich sprzętach. Po wykupieniu dostępu do gry bawić możemy się praktycznie wszędzie: na komputerze, tablecie, smartfonie.

Podłączenie konsoli Ouya do telewizora i używanie jej jako urządzenia do obsługi cloud-gamingu może okazać się niezwykle interesujące. Wytrąca to w pewnym stopniu argument sceptykom, którzy narzekali, że na Ouya nie zagramy w żadne „poważne” tytuły.

Nie wiecie czym jest OnLive? To druga, obok niedawno kupionego przez Sony Gaikai, usługa cloud-gamingowa. Po uiszczeniu odpowiedniej opłaty wybrana przez nas gra jest uruchamiana na sprzęcie dostawcy, natomiast nasze urządzenia: komputery osobiste czy tablety, zajmują się tylko wyświetlaniem obrazu i przesyłaniem do OnLive czy Gaikai danych z naszych kontrolerów. Do prawidłowego działania cloud-gamingu niezbędne jest szybkie łącze internetowe.