Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 lipca 2012, 10:55

autor: Michał Kowalski

Shadowrun Online - darmowe przeglądarkowe MMO na Kickstarterze

Studio Cliffhanger Productions rozpoczęło na serwisie Kickstarter zbiórkę na produkcję darmowej gry MMO Shadowrun Online. Akcja toczyć się będzie w świecie znanym z systemu RPG Shadowrun, a twórcy szczególny nacisk położą na tryb kooperacji

Po sporym sukcesie projektu Shadowrun Returns, który zakończył się kilka miesięcy temu na serwisie Kickstarter, z zainteresowania fanów systemu gry fabularnej Shadowrun skorzystać chcą także deweloperzy ze studia Cliffhanger Productions. Zespół wystartował z własną zbiórką na zapowiedzianą w zeszłym roku produkcję MMO, mając nadzieję na uzyskanie wystarczającej sumy.

Twórcy Shadowrun Online oferują:
  1. 4 klasy postaci;
  2. darmową rozgrywkę przez przeglądarkę;
  3. tryb kooperacji i PVP;
  4. walkę w systemie turowym;
  5. szczegółową grafikę;
  6. fabułę osadzoną w unikatowym świecie Shadowrun.

Producenci gry Shadowrun Online proszą fanów o wyłożenie 500 tysięcy dolarów do 14 sierpnia. W chwili pisania tej wiadomości studio zebrało 48 820 dolarów.

Gra będzie darmowym, przeglądarkowym (z możliwością prowadzenia rozgrywki także na tabletach) MMO z trybem kooperacji i rozbudowanym systemem walki PvP, którego akcja zostanie umiejscowiona w świecie Shadowrun (będącym połączeniem cyberpunku i fantasy). W przeciwieństwie do Shadowrun Returns, nacisk w MMO studia Cliffhanger nie zostanie położony na tryb dla jednego gracza, lecz na wspólną zabawę z przyjaciółmi. W trakcie rozgrywki możliwe będzie wzięcie udziału w walkach (rozgrywających się w turach) pomiędzy frakcjami, rządzącymi światem Shadowrun. Według twórców, połączone działania i wybory wszystkich graczy mają w widoczny sposób wpływać na świat gry i przebieg fabuły, oprócz tego uniwersum będzie cały czas ewoluować i rozwijać się.

Shadowrun Online

Shadowrun Online będzie napędzany silnikiem Unity 3D (użytym m.in. w grach Rochard i Unearthed: Trail of Ibn Battuta). Twórcy zapewniają, że grafika będzie stała na bardzo wysokim poziomie, a świat gry zostanie wyposażony w dużą liczbę szczegółów.

Nagrody za wspomożenie twórców to m.in. dostęp do wersji beta, możliwość zaprojektowania specjalnej misji według własnego pomysłu, dodatkowe przedmioty w grze czy kilkumiesięczne korzystanie z konta Premium. Inicjatorzy zbiórki na Kickstarterze swoją decyzję o uruchomieniu projektu tłumaczą dość tradycyjnie:

Pomimo tego, że w porównaniu z wysokobudżetowymi produkcjami nasze MMO jest bardzo skromne, to jego stworzenie kosztuje więcej pieniędzy, niż nasza firma może pozyskać. Ograniczenia, nakładane przez licencję, utrudniają znalezienie zainteresowanego inwestycją wydawcy. Ponadto nie chcielibyśmy oddawać kontroli nad projektem i utracić możliwości kształtowania tytułu według propozycji i sugestii fanów.