futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 19 czerwca 2012, 13:15

autor: Marcin Skierski

Zapowiedziano Unity 4 - silnik nowej generacji z obsługą DirectX 11

Do nowej generacji silników takich jak Unreal Engine 4 już niedługo dołączy Unity 4. Najnowsza technologia firmy Unity Technologies zaoferuje m.in. obsługę bibliotek DirectX 11, a także niezwykle realistyczną animację opartą na systemie Mecanim.

Firma Unity Technologies zapowiedziała Unity 4, czyli nową generację popularnego silnika używanego przez deweloperów na wielu platformach sprzętowych. Najnowsza wersja opisywanej technologii pozwoli m.in. na zastosowanie efektów charakterystycznych dla bibliotek DirectX 11.

Jedną z największych nowości silnika ma być system animacji Mecanim, który ma pomóc deweloperom ożywić wirtualne postaci za pomocą „kilku kliknięć myszką”. Technologia pozwoli stworzyć bardzo realistyczne animacje bohaterów, co ma przełożyć się na „zupełnie nowe doznania płynące z rozgrywki”. Na razie nie udostępniono jednak filmu prezentującego możliwości systemu Mecanim.

Zapowiedziano Unity 4 - silnik nowej generacji z obsługą DirectX 11 - ilustracja #1

Silnik Unity 4 będzie również w pełni wspierał biblioteki DirectX 11. Umożliwi to twórcom na zaimplementowanie teselacji, czy nowoczesnej technologii Shader Model 5.0. Oznacza to, że możliwości Unity 4 mogą być zbliżone do tych oferowanych przez konsole nowej generacji. Na razie mówi się jednak, że Unity 4 posłuży do stworzenia gier na komputery osobiste (także te korzystające z systemu operacyjnego Linux), iOS, Android lub przeglądarki internetowe. Z myślą o urządzeniach mobilnych poprawiona została optymalizacja.

Deweloperzy już teraz mogą przedpremierowo zamawiać Unity 4 w wersji Pro, który na oficjalnej stronie internetowej kosztuje 1140 euro (ok. 4871 złotych). Nabywcy otrzymają również wcześniejszy dostęp do wersji beta nadchodzącego silnika. Po więcej informacji na temat tej technologii możecie udać się pod ten adres.

Unity jest silnikiem graficznym pozwalającym tworzyć trójwymiarowe gry wideo lub animacje renderowane w czasie rzeczywistym. Produkcje opracowywane przy użyciu tej technologii mogą trafić na wiele różnych platform sprzętowych. Do tej pory silnik Unity był kojarzony głównie z grami przeglądarkowymi, bo wykorzystano go w takich tytułach jak Tiger Woods PGA Tour Online, czy Battlestar Galactica Online. Obecnie wiadomo, że z jego możliwości skorzysta także Wasteland 2.