Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 3 czerwca 2012, 19:45

autor: Adrian Werner

Technologia SOEmote pozwoli postaciom MMO na odtwarzanie mimiki graczy

Studio Sony Online Entertainment pracuje nad technologią śledzenia mimiki graczy. Dzięki temu postacie z gier MMORPG będą mogły naśladować każdy grymas i minę sterujących nimi użytkowników.

Technologia SOEmote pozwoli postaciom MMO na odtwarzanie mimiki graczy - ilustracja #1

Studio Sony Online Entertainment ujawniło, że pracuje nad systemem, który ułatwi graczom realistyczne odgrywanie postaci w grach MMO. Opracowywana jest przez brytyjskie studio Image Metric technologia o nazwie SOEmote wykorzystuje zwykłe kamery internetowe do śledzenia ruchów głowy i mimiki twarzy użytkownika, a następnie przenosi je na trójwymiarowy model postaci. Współgrać to będzie z specjalnym filtrem audio, który ma bieżąco modyfikować głos, tak aby nasze kwestie brzmiały jak wypowiadane np. przez elfa, ogra czy trolla.

Obecnie trwają prace nad zaimplementowaniem SOEmote do gry EverQuest II. Nie wiemy jeszcze, na kiedy planowana jest premiera tej technologii. Więcej konkretów ma zostać ujawnionych podczas tegorocznego E3. Na razie polecamy obejrzenie pierwszego filmiku demonstrującego możliwości tej technologii:

SOEmote ma pozwolić graczom na pełne odgrywanie roli swojej postaci i jednocześnie sprawić, że wirtualny świat wyda się bardziej prawdziwy. Widoczna na powyższym filmiku jakość tego systemu jest zasługą oprogramowania, które z każdej klatki obrazu wyciąga ponad sto pomiarów mimiki.

Na chwilę obecną planowane jest wprowadzenie SOEmote do gry EverQuest II. Wydaje się jednak, że jeśli funkcja przypadnie graczom do gustu, to pojawi się również w nachodzących produkcjach MMORPG studia Sony Online Entertainment, takich jak PlanetSide 2 czy EverQuest Next.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej