Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 18 kwietnia 2012, 11:20

autor: Marcin Skierski

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w styczniu 2012 roku

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy ujawnił sprzedaż magazynów branżowych w styczniu 2012 roku. CD Action ciągle na szczycie zestawienia.

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy tradycyjnie udostępnił wyniki sprzedaży najbardziej popularnych magazynów branżowych. Potwierdzają one trwającą od dłuższego czasu tendencję spadkową. W styczniu bieżącego roku największe straty zanotowało czasopismo CD Action.

Sprzedaż polskich magazynów branżowych w styczniu 2012 roku - ilustracja #1

Chociaż na szczycie rankingu od wielu miesięcy figuruje CD Action, to jednocześnie zanotował on największe straty. Magazyn został zakupiony przez 82 251 osób, notując spadek o 11,88% w porównaniu do stycznia 2011 roku. Jest to też jedyny periodyk, który stracił w stosunku do grudnia 2011 roku. Następne miejsca okupowane są kolejno przez: PC Format (64 562 egzemplarze), Komputer Świat (49 744 egz.), PC World (30 464 egz.) oraz Chip (27 987 egz.).

Tytuł

Sprzedaż w styczniu 2012 roku

Sprzedaż w styczniu 2011 roku

CD Action

82 251

93 337

PC Format

64 562

70 672

Komputer Świat

49 744

43 345

PC World

30 464

33 825

Chip

27 987

30 710

Z kolei największy wzrost w obu zestawieniach odnotował Komputer Świat, który w porównaniu do stycznia 2011 roku sprzedał się lepiej o 14,76%. Porównując najnowsze wyniki z tymi z grudnia 2011 roku, udało się osiągnąć progres na poziomie 46,74%. Głównym tego powodem jest jednak to, że pismo przekształciło się z dwutygodnika w miesięcznik.

Tytuł

Sprzedaż w styczniu 2012 roku

Sprzedaż w grudniu 2011 roku

CD Action

82 251

87 141

PC Format

64 562

60 129

Komputer Świat

49 744

33 899

PC World

30 464

29 044

Chip

27 987

24 475