Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 marca 2012, 13:02

autor: Szymon Liebert

Tutorial – Jak zdobywać medale w PvP

W trybach PvP z gry Star Wars: The Old Republic możemy zdobyć kilkanaście różnych medali, które gwarantują specjalne dodatki. W tym poradniku prezentujemy większość z nich i kilka porad odnośnie do tego, jak je zdobyć.

Tutorial – Jak zdobywać medale w PvP - ilustracja #1

W rozgrywkach PvP możemy zdobyć kilkanaście medali, za które otrzymujemy specjalne nagrody, między innymi w postaci punktów Valor. Większość z nich jest przyznawana za zadawanie obrażeń i ogólną wydajność podczas bitwy. Poniżej prezentujemy listę wszystkich odznak tego typu dostępnych w wersji gry 1.1 oraz porady, jak je zdobyć.

Zdobywanie medali to klucz do szybkiego rozwoju w PvP. Im więcej z nich otrzymamy w każdym meczu, tym więcej punktów Valor oraz nagród Warzone Commendations wpłynie na nasze konto (za każdy dodatkowy medal otrzymujemy 50 punktów Valor oraz 5 Warzone Commendations). Zdobycie medalu podczas samej gry jest prezentowane w postaci krótkiej animacji – nad głową postaci pojawia się robot wyświetlający stosowny hologram.

Rankingi medalowe

W podsumowaniu każdego meczu otrzymujemy jeden z trzech rankingów medalowych:

Złoty – przyznawany za zdobycie 6 lub więcej medali.

Srebrny – przyznawany za zdobycie 3-5 medali.

Brązowy – przyznawany za zdobycie 1-2 medali.

Rodzaje medali

Medale są powiązane z różnymi stylami walki i tym, w czym specjalizują się poszczególne klasy postaci. Generalnie można je więc podzielić na cztery kategorie:

Medale ogólne – w tej kategorii znajdują się przeróżne medale – wymagające zabicia określonej liczby graczy lub uzyskania odpowiedniej liczby punktów Defender.

Medale ofensywne – są to medale, w których będą przodowały postacie zadające obrażenia. Większość z nich jest przyznawana za osiągnięcie odpowiedniego pułapu zadanych obrażeń.

Medale za leczenie – ta kategoria dotyczy przede wszystkim postaci, które dysponują zdolnościami leczenia innych członków drużyny. Medale są przyznawane za osiągnięcie odpowiedniego pułapu wyleczonych punktów życia.

Medale dla tanków – w tym przypadku mamy do czynienia z medalami przeznaczonymi dla postaci skupiających na sobie uwagę przeciwnika (tzw. tanków). Liczy się to, ile punktów obrażeń przejmiemy na siebie, chroniąc członków drużyny.

Tutorial – Jak zdobywać medale w PvP - ilustracja #2

Medale ogólne

  • Defender osiągnięcie 1,000 punktów obrońcy (Defender). Punkty obrońcy są przyznawane za różne czynności na każdej z map: na arenie Alderaan musimy bronić przejętych dział (wystarczy stać blisko nich), na Voidstar należy ochraniać drzwi, a podczas meczów Huttball znajdować się w pobliżu i atakować przeciwnika, który posiada piłkę.
  • Warden osiągnięcie 3,000 punktów obrońcy (Defender). Punkty obrońcy są przyznawane za różne czynności na każdej z map: na arenie Alderaan musimy bronić przejętych dział (wystarczy stać blisko nich), na Voidstar należy ochraniać drzwi, a podczas meczów Huttball znajdować się w pobliżu i atakować przeciwnika, który posiada piłkę.
  • Commando zabicie 10 wrogich graczy. Opis tego medalu mówi sam za siebie – warto jednak pamiętać o tym, aby w walce skupiać się na niskopoziomowych graczach i dobijać osoby ranne.
  • Soldier zabicie 25 wrogich graczy. Opis tego medalu mówi sam za siebie – warto jednak pamiętać o tym, aby w walce skupiać się na niskopoziomowych graczach i dobijać osoby ranne.
  • Assassin zabicie gracza w walce jeden na jednego. Opis tego medalu mówi sam za siebie – warto jednak pamiętać o tym, aby w walce skupiać się na niskopoziomowych graczach. W tym przypadku musimy podjąć walkę w odosobnionym miejscu bez udziału innych osób.

Medale ofensywne

  • Quick Draw zadanie zabójczego ciosu jednemu z graczy. W przypadku tego medalu warto monitorować sytuację na polu walki i dobijać osoby, które mają mało życia.
  • Demolisher 2,500 punktów obrażeń zadanych jednym atakiem. Żeby zadać odpowiednio wysokie obrażenia, potrzebujemy oczywiście rozwiniętej postaci i stosownego celu (najlepiej słabszego gracza). Warto wzmocnić się wszelkimi możliwymi sposobami – na przykład zebrać bonusowe przedmioty na mapie i używać ogólnodostępnych przedmiotów ulepszających postać (np. wytwarzanych przy pomocy Biochem).
  • Anihilator 5,000 punktów obrażeń zadanych jednym atakiem. Żeby zadać odpowiednio wysokie obrażenia, potrzebujemy oczywiście rozwiniętej postaci i stosownego celu (najlepiej słabszego gracza). Warto wzmocnić się wszelkimi możliwymi sposobami – na przykład zebrać bonusowe przedmioty na mapie i używać ogólnodostępnych przedmiotów ulepszających postać (np. wytwarzanych przy pomocy Biochem).
  • Combatant zadanie 75,000 obrażeń w całym meczu.
  • Destroyer zadanie 300,000 obrażeń w całym meczu.

Medale za leczenie

  • Medic 2,500 punktów życia odnowionych w jednym leczeniu. Wbrew pozorom, każdy ma szansę na zdobycie tego medalu – jest tak za sprawą medpaców, przedmiotów leczących, które można zdobyć na wiele sposobów (np. od kupca PvP). Używając ich podczas walki, możemy wyleczyć się na 2,000+ punktów – czasami uda się więc zdobyć wymagane 2,500.
  • Trauma Surgeon 5,000 punktów życia odnowionych w jednym leczeniu. Ten medal jest już nieco trudniejszy i zdobędą go raczej tylko dedykowani healerzy. Warto wzmocnić się ulepszeniami znajdującymi się na mapie oraz specjalnymi przedmiotami.
  • Healer uleczenie 75,000 punktów życia w całym meczu.
  • Savior uleczenie 300,000 punktów życia w całym meczu.

Medale dla tanków

  • Shield ochronienie kompana przed 5,000 punktów obrażeń (w całym meczu). Obrażenia przejmiemy na siebie za pomocą specjalnych zdolności skupiających uwagę wroga na jednej postaci (tzw. taunty) lub przejmujących obrażenia – na przykład Guard lub Protect.
  • Protector ochronienie kompana przed 50,000 punktów obrażeń (w całym meczu). Obrażenia przejmiemy na siebie za pomocą specjalnych zdolności skupiających uwagę wroga na jednej postaci (tzw. taunty) lub przejmujących obrażenia – na przykład Guard lub Protect.
  • Guardian ochronienie kompana przed 2,500 punktów obrażeń (w ciągu jednego życia). Obrażenia przejmiemy na siebie za pomocą specjalnych zdolności skupiających uwagę wroga na jednej postaci (tzw. taunty) lub przejmujących obrażenia – na przykład Guard lub Protect.
  • Paladin ochronienie kompana przed 10,000 punktów obrażeń (w ciągu jednego życia). Obrażenia przejmiemy na siebie za pomocą specjalnych zdolności skupiających uwagę wroga na jednej postaci (tzw. taunty) lub przejmujących obrażenia – na przykład Guard lub Protect.