Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 marca 2012, 09:33

autor: Marek Oramus

Kolejny sukces gry Clone Wars Adventures - ponad 10 milionów zarejestrowanych graczy

Bazująca na popularnym serialu animowanym gra MMO Clone Wars Adventures zyskuje na popularności. Liczba zarejestrowanych graczy w produkcji studia Sony Online Entertainment przekroczyła 10 milionów.

W SKRÓCIE:
  • 10 milionów zarejestrowanych użytkowników w grze Clone Wars Adventures
  • Kolejny sukces firmy Sony Online Entertainment związany z wykorzystaniem modelu free-to-play

Firma Sony Online Entertainment pochwaliła się kolejnym sukcesem korzystającej z modelu free-to-play gry Clone Wars Adventures. Ta opierająca się na kreskówkowych Gwiezdnych Wojnach produkcja z gatunku MMO osiągnęła w ciągu półtora roku od premiery ponad 10 milionów zarejestrowanych użytkowników.

Kolejny sukces gry Clone Wars Adventures - ponad 10 milionów zarejestrowanych graczy - ilustracja #1

Pół roku temu informowaliśmy o przekroczeniu granicy 8 milionów graczy. Część osób obawiała się, że popularność produkcji SOE znacznie zmaleje na początku tego roku w związku z debiutem gry Star Wars: The Old Republic. Z wypowiedzi starszego producenta Todda Carsona udzielonej serwisowi Venture Beat wynika jednak, że ostatnie miesiące wpłynęły na znaczny wzrost zainteresowania tym tytułem.

Biorąc pod uwagę fakt, że obie pozycje są skierowane do całkiem innej grupy odbiorców, ten rezultat nie powinien nikogo dziwić. O ile gra Star Wars: The Old Republic miała przykuć uwagę głównie starszych miłośników uniwersum stworzonego przez George’a Lucasa, o tyle produkcja firmy Sony Online Entertainment została stworzona przede wszystkim dla chłopców w wieku 8-12 lat. Do wzrostu popularności gry Clone Wars Adventures wśród młodych graczy przyczynił się z pewnością szum medialny wokół kosztownego tytułu studia BioWare oraz kampania reklamowa trójwymiarowej wersji filmu Mroczne Widmo.

To nie pierwszy sukces firmy Sony Online Entertainment związany z zastosowaniem modelu free-to-play w grze MMO. W zeszłym roku produkcja Free Realms mogła się poszczycić ponad 20 milionami zarejestrowanych użytkowników, a obroty osadzonego w znanym, komiksowym uniwersum tytułu DC Universe Online wzrosły siedmiokrotnie po zmianie systemu płatności. Podobny los spotkał słynną serię EverQuest. Jej druga odsłona stała się darmowa w grudniu, a pierwsza część zadebiutuje w modelu free-to-play 16 marca.