Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 23 lutego 2012, 07:26

autor: Adrian Werner

Testujemy Civilization V na notebooku ASUS K53SV

Sprawdzamy wydajność notebooka ASUS K53SV w grze Civilization V .

Seria Civilization powszechnie uznawana jest za szczytowe osiągnięcie gatunku turowych strategii. Warto więc sprawdzić jak piąta odsłona cyklu sprawuje się na słabszym z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G74SX.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor:Core 2 Duo 1.8 GHz
    Pamięć RAM: 2 GB
    Karta grafiki:  GeForce 7900 GS 256 MB
    System operacyjny: 
Windows XP/Vista/7 

REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor:
  Quad Core 1.8 GHz
    Pamięć RAM:
4 GB
    Karta grafiki:
GeForce 9800 512 MB
    System operacyjny:
 Windows XP/Vista/7

Jak widać, wymagania nie są małe, zwłaszcza jak na strategię turową. Wykorzystany przez nas w teście notebook ASUS K53SV ma procesor Intel Core i5-2410M, 4 GB pamięci RAM oraz kartę grafiki GeForce GT 540M (dokładny opis specyfikacji notebooka znajdziedzie w oddzielnej sekcji naszej strony).

.

Ustawienia średnie, DirectX 11, rozdzielczość 1366 x 768

Testowanie zacząłem od ustawień średnich. Przy takich opcjach notebook poradził sobie wybornie. Silnik nigdy, nawet podczas obliczania ruchów jednostek wroga po zakończeniu tury, nie schodził poniżej 40 klatek na sekundę, a przez większość czasy wyświetlał znacznie więcej FPS-ów.

.

Ustawienia wysokie, DirectX 11, rozdzielczość 1366 x 768

Świadom sporych wymagań rekomendowanych gry miałem pewne obawy jak notebook poradzi sobie na ustawieniach wysokich. Niepotrzebnie. Nawet przy takich opcjach K53SV dał sobie spokojnie radę i silnik nigdy nie zszedł poniżej 30 klatek na sekundę. 

.

Podsumowanie

Civilization V okazało się grą doskonale zoptymalizowaną. Studio Firaxis słusznie zrobiło porzucając silnik Gamebryo i pisząc od podstaw własną technologię graficzną. Dzięki temu gra nie tylko wygląda bardzo atrakcyjnie, ale na ASUS’ie K53SV chodziła płynnie nawet na wysokich ustawieniach. Strategie turowe nie wymagają dużych ilości wyświetlanych na sekundę klatek, ale nie da się ukryć, że przyjemność gry wzrasta przy płynnej grafice. Z tym większym zadowoleniem powitałem więc to jak dobrze Civilization V poradziło obie na słabszym z naszych notebooków.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej