Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 stycznia 2012, 10:38

autor: Adrian Werner

Modyfikacja upiększająca dwie pierwsze części Mass Effect

Przywykliśmy już do modów poprawiających jakość grafiki gier. Najnowszy projekt tego typu znacząco zwiększa szczegółowość tekstur w dwóch pierwszych częściach serii Mass Effect.

Od premiery Mass Effect 3 dzieli nas tylko trochę ponad miesiąc. Nie znaczy to jednak, że fani są już gotowi porzucić wciąż bardzo atrakcyjne dwie poprzednie odsłony cyklu. Jeden z miłośników serii wypuścił właśnie imponującą modyfikację, która znacząco poprawia wizualną jakość tych gier.

Modyfikacja upiększająca dwie pierwsze części Mass Effect - ilustracja #1

Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że dwie pierwsze części Mass Effect były produkcjami imponującymi pod względem wizualnym. Jedynym słabszym elementem ich oprawy graficznej były rozmazane tekstury. Ten właśnie problem postanowił naprawić fan korzystający z ksywki JeanLuc761. Jego modyfikacja koncentruje się głównie na zwiększeniu szczegółowości postaci. Zespół BioWare korzystał z tekstur w rozdzielczości 512 x 512 i 1024 x 1024. Mod natomiast zastępuje je wersjami 2024 x 2024 i 4096 x 4096, wiec skok jakościowy jest ogromny.

Warto jednocześnie pochwalić autora za pozostanie wiernym oryginalnemu stylowi gier. Zbyt wiele tego typu projektów podmienia tekstury na nowe, niemające za wiele wspólnego z pierwowzorami, co daje często bardzo nieciekawe efekty. JeanLuc761 na szczęście nie poszedł tą drogą i zamiast tego po prostu zwiększył szczegółowość postaci, dzięki czemu prezentują się one znacznie ładniej.

Modyfikacja upiększająca dwie pierwsze części Mass Effect - ilustracja #2

Nowe tekstury stanowią spore obciążenie dla sprzętu, dlatego twórca przygotował też mniej wymagającą wersję dla posiadaczy słabszych konfiguracji. Niestety, seria Mass Effect nie należy do gier przyjaznych modyfikacjom, dlatego konieczne jest skorzystanie z pomocy programu Texmod. Dokładną instrukcję instalacji i linki do plików z nowymi teksturami znajdziecie na oficjalnym forum BioWare, w wątku założonym przez autora tego projektu:

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej