Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 stycznia 2012, 23:34

autor: Aleksander Kaczmarek

Kompani – podstawowe informacje

Pomagają w walce, wytwarzają przedmioty, sugerują działania... Kompani w grze Star Wars: The Old Republic są kimś znacznie więcej niż tylko bohaterami niezależnymi. Dzięki nim, nawet grając w pojedynkę, można czuć się częścią drużyny.

Kompani – podstawowe informacje - ilustracja #1

Galaktyka nie jest miejscem dla samotników. Przemierzając jej odległe i pełne niebezpieczeństw zakątki, dobrze mieć u boku oddanych towarzyszy.

Twórcy Star Wars: The Old Republic wyszli z założenia, że gracze nie zawsze będą mogli liczyć na zabawę w grupie. Dzięki kompanom, nawet grając w pojedynkę, można poczuć się członkiem drużyny.

Towarzysze nie są jednak zwykłymi bohaterami niezależnymi. Wprowadzają własne wątki fabularne, posiadają indywidualne osobowości, kierują się zróżnicowanymi motywami. Mogą stać się przyjaciółmi, kochankami, a nawet wrogami postaci kierowanej przez gracza. Wspierają w walce, pomagają w produkcji przedmiotów, wykonują proste zadania... Są przy tym w pełni opcjonalnym elementem gry.

Co warto wiedzieć o kompanach?

  1. Każda grywalna klasa postaci posiada unikatowy zestaw kompanów, nie ma jednak różnic pomiędzy specjalizacjami.
  2. Pierwszy z kompanów może dołączyć do kierowanego przez gracza bohatera już na wczesnym etapie gry, kolejni pojawiają się w dalszych etapach rozgrywki (obecnie dla każdej klasy przewidziano 5 kompanów oraz droida pokładowego).
  3. Kompani posiadają różne umiejętności indywidualne, bonusy wspomagające drużynę, a także własny system rozwoju; ich maksymalny poziom musi być jednak niższy od poziomu rozwoju postaci gracza.
  4. Wygląd kompanów można w pewnym zakresie modyfikować (np. kolor skóry czy włosów).
  5. Kompani mogą korzystać z dodatkowego wyposażenia (m.in. broń i pancerz) oraz zestawów ekwipunku (np. Medipac kit).
  6. Gracz nie kontroluje bezpośrednio poczynań kompanów, ale dając im odpowiednie wyposażenie, może wpływać np. na rolę, jaką pełnią na polu bitwy (np. healer, DPS).
  7. Stopień zażyłości z kompanami można modyfikować, podejmując działania zgodne z ich preferencjami, a także dając im odpowiednie nagrody (informacje o tym, co lubi dany towarzysz znajdują się w zakładce Codex).
  8. Postać gracza może nawiązać romans z niektórymi kompanami; obecnie opcja ta ograniczona jest do przedstawicieli różnych płci.
  9. Kompani mogą służyć pomocą w walce, produkować przedmioty, a także wykonywać proste zadania (np. sprzedaż zbędnego ekwipunku na lokalnym rynku).
  10. We Flashpointach może brać udział drużyna złożona z maksymalnie 4 postaci (bohater kierowany przez gracza plus trójka jego kompanów).
  11. Jeśli gracz zdecyduje się zgładzić któregoś z kompanów, to śmierć ma w tym przypadku charakter nieodwracalny.
  12. Poprzez system dialogów kompani mogą służyć dodatkowymi informacjami na temat misji, miejsc, osób czy przedmiotów.
  13. Kompani mogą starać się wpłynąć na decyzje podejmowane przez gracza, sugerując określone działania (zgodnie ze swoimi preferencjami).
  14. Działania podejmowane przez gracza mogą wpłynąć na sposób postrzegania świata przez kompanów i rozwój ich umiejętności.
  15. Kompani zapewniają dostęp do określonych misji i związanych z nimi nagród.