Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 grudnia 2011, 12:25

autor: Marcin Skierski

Firma Sony potwierdza odejście Fumito Uedy, głównego twórcy gry The Last Guardian

Zespół Team Ico opuszcza Fumito Ueda, współzałożyciel studia i twórca nadchodzącej gry The Last Guardian. Japoński wizjoner dokończy jednak prace nad tym tytułem. Potwierdzają się zatem ostatnie doniesienia na ten temat.

Firma Sony potwierdziła serwisowi Gamasutra informację o odejściu Fumito Uedy ze studia Team Ico. Nie wpłynie to jednak w większym stopniu na deweloping gry The Last Guardian.

Współzałożyciel zespołu Team Ico oraz współautor Ico, Shadow of the Colossus i The Last Guardian jest zobowiązany dokończyć prace nad tym ostatnim tytułem. Zrobi to jednak jako wolny strzelec, mając pełną dowolność, jeśli chodzi o kolejne projekty. Oznacza to, że przyszłe produkcje japońskiego wizjonera mogą trafić na platformy konkurencyjne dla firmy Sony.

Firma Sony potwierdza odejście Fumito Uedy, głównego twórcy gry The Last Guardian - ilustracja #1

Z pewnością nie jest to dobra informacja dla producenta konsol z rodziny PlayStation. Ico oraz Shadow of the Colossus są uznawane za jedne z bardziej ambitnych gier ostatnich lat. Ogromny wpływ na końcowy kształt tych produkcji miał właśnie Fumito Ueda, więc jego brak może negatywnie wpłynąć na przyszłe dzieła studia Team Ico. Na szczęście w kwestii nadchodzącego The Last Guardian niewiele się zmienia.

Współzałożyciel Team Ico nie jest jedyną osobą, która w ostatnim czasie opuściła zespół. Zrobił to również Yoshifusa Hayama, producent wykonawczy gry The Last Guardian. Pozostaje mieć nadzieję, że i w tym wypadku brak dewelopera nie odbije się na jakości tytułu. Japończyk brał bowiem czynny udział w tworzeniu nadchodzącego dzieła.

The Last Guardian to intrygująco zapowiadająca się przygodowa gra akcji, która została oficjalnie ujawniona na targach E3 w 2009 roku. Wcielimy się w niej w młodego chłopca, któremu towarzyszyć będzie potężny stwór. Zabawa ma charakteryzować się sporą liczbą elementów platformowych i logicznych, w których sporą rolę odegra kooperacja między obiema postaciami. Pełna wersja powinna zadebiutować na rynku w przyszłym roku.