Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 grudnia 2011, 11:46

autor: Filip Grabski

Mnóstwo informacji o South Park: The Game

Poznaliśmy pierwszy, pokaźny zestaw informacji o nadchodzącej grze RPG bazującej na słynnej, prześmiewczej kreskówce - South Park.

W piątek magazyn Game Informer ujawnił okładkę styczniowego numeru, dzięki której dowiedzieliśmy się o South Park: The Game. Tworzona przez studio Obsidian, we współpracy z twórcami serialu, gra będzie poważnym dużym cRPG. Najnowszy numer publikacji trafił już do pierwszych czytelników, którzy podzielili się potężną dawką szczegółów na temat produkcji.

Na forum NeoGAF możemy przeczytać, że South Park: The Game jest pierwszą grą, w której powstawaniu Matt Stone i Trey Parker aktywnie uczestniczyli, a także napisali wszystkie teksty i linie dialogowe. Najważniejsza informacja dla wielu to chyba fakt, że SP: The Game będzie grą dwuwymiarową z walką opartą na turach (starcia będziemy obserwować z boku, w których postać gracza i jeden dodatkowy zawodnik będą walczyć z 2-5 wrogami).

Mnóstwo informacji o South Park: The Game - ilustracja #1

Główny bohater gry będzie tzw. milczącym protagonistą, będzie też można go stworzyć zupełnie od zera i przypisać do jednej z pięciu klas: poszukiwacz przygód, paladyn, łotrzyk, czarodziej i coś dodatkowego, co wymyślił Cartman (a nie zostało to w tekście ujawnione). Słynny grubasek będzie również przewodnikiem gracza podczas wyboru klasy. Głównym celem gry będzie dopasować się do reszty rówieśników i zdobyć jak największą liczbę przyjaciół. Gracz będzie poznawał kolejne dzieciaki i odkrywał miasto wykonując różne zadania (przykład ingerencji twórców serialu: Obsidian chciał umieścić w grze quest polegający na walce z olbrzymim nietoperzem dosiadanym przez Ike'a, ale Stone i Parker uznali to za zbyt oczywiste zadanie i zamienili na konieczność odebrania kurczaka z chińskiego baru City Wok). Rozpoczynająca się jako osiedlowy LARP zabawa oczywiście w efekcie doprowadzi do pełnej rozmachu przygody, w duchu najlepszych odcinków South Park.

Inne szczegóły dotyczą przedmiotów: w grze pojawi się cała masa broni, którą będzie można ulepszać za pomocą elektryczności, ognia lub trucizny, będą też potężne magiczne przedmioty w rodzaju konsoli Okama Gamesphere. Aby uleczyć postać, będziemy używać napojów gazowanych, a słynna kawa, którą pije Tweak, będzie używana do przyspieszania postaci. Po świecie gry rozrzucone będzie mnóstwo wyjątkowych przedmiotów do kolekcjonowania (w rodzaju zestawu figurek Chinpokomonów). Wszystkie przedmioty będziemy odnajdywać lub otrzymywać w nagrodę, a podczas zabawy nie zabraknie standardowych systemów zbierania doświadczenia oraz poszukiwania bogactw.

Mnóstwo informacji o South Park: The Game - ilustracja #2

South Park: The Game będzie produkcją komediową, która ma bawić na dużo więcej sposobów, niż tylko wyśmiewać standardowe zagrywki z innych gier (choć oczywiście i tego nie zabraknie). Stone i Parker twierdzą, że w przypadku tworzenia gry komediowej, sama gra musi być przynajmniej tak dobra, jak zawarte w niej dialogi. „Gdyby dialogi w Portal 2 były wstawione do czegoś nie tak rewelacyjnego, to całość nie byłaby tak dobra.” Panowie przy okazji są zapalonymi graczami, więc na pewno wiedzą w czym rzecz: Trey Parker to miłośnik single-playerowych RPG, którego ulubioną pozycją jest Oblivion, zaś Matt Stone preferuje gry akcji z otwartym światem i dużą ilość soczystej walki (ostatnio gra w Batman: Arkham City).

South Park: The Game powstaje w oparciu o silnik Dungeon Siege III, a Obsidian buduje wszystko w oparciu o piętnastoletni zestaw materiałów dostarczony przez twórców serialu. Całość ma być klasycznym, nieprzesadnie liniowym cRPG, które jednak będzie zawierać mnóstwo elementów z wielu gier, które Stone i Parker pokochali przez lata (za wyjątkiem sekwencji platformowych, gdyż podobno zupełnie nie pasuje ono do reszty). Gra pojawi się na pecetach, PlayStation 3 i Xboksie 360 w drugiej połowie 2012 roku.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej