Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 grudnia 2011, 12:17

autor: Filip Grabski

Pół miliona kopii From Dust sprzedanych na konsolach

Spora popularność nietypowej strategii From Dust na konsolach jest powodem do radości dla szefów firmy Ubisoft.

Ubisoft ujawnił statystyki sprzedaży gry From Dust. Nietypowa produkcja autorstwa Erica Chahi znalazła 500 tysięcy nabywców korzystających z Xbox Live Arcade oraz PlayStation Network.

Firma jest bardzo zadowolona z wyników, chociaż do tego rezultatu nie wlicza się sprzedaży gry na pecetach (niewykluczone jednak, że przez problemy z DRM i obecnością niedoróbek, From Dust na PC nie było zbyt popularne). Thomas Paincon, odpowiedzialny za rynek cyfrowej dystrybucji w Ubisoft, powiedział: „Wydanie nowej gry w formie cyfrowej to mniejsze ryzyko. (…) Sprzedaliśmy pół miliona kopii From Dust na XBLA i PSN. Dlaczego? Bo ceny są niższe, bo gra była nowym doświadczeniem i ludzie korzystający z platform dystrybucji cyfrowej byli bardziej skłonni dać jej szansę”.

Pół miliona kopii From Dust sprzedanych na konsolach - ilustracja #1
Yeah, pół bańki pękło!

Tego typu wnioski nie zaskakują, ale należy się cieszyć, że nowa, niebanalna produkcja zyskała sporą popularność. Nawet, jeśli według niektórych gra pozostawiała nieco do życzenia (nasz recenzent ocenił From Dust na 6,5 w dziesięciostopniowej skali).

Ubisoft od pewnego czasu mocno inwestuje w produkcje przeznaczone do dystrybucji cyfrowej – jakiś czas temu pojawiła się gra nawiązująca do słynnej serii Might & MagicClash of Heroes, a na horyzoncie widać oczekiwaną I Am Alive.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej