Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 listopada 2011, 09:59

autor: Mateusz Kądziołka

Kolejne szczegóły o rozgrywce w grze Max Payne 3

W wywiadzie dla serwisu Gamespot, jeden z twórców gry Max Payne 3 ujawnił kilka szczegółów dotyczących rozgrywki w trzeciej części przygód Maxa. Omówił m.in. nowy system animacji, funkcję Last Man Standing oraz celowanie znad ramienia.

Rob Nelson, dyrektor artystyczny pracujący nad grą Max Payne 3, w wywiadzie dla serwisu Gamespot ujawnił kilka interesujących informacji dotyczących rozgrywki w najnowszych przygodach Maxa. Nelson mówił na temat celowania znad ramienia, funkcji Last Man Standing oraz nowych animacji.

Wśród nowości, które zaimplementowano do rozgrywki, znalazło się m.in. celowanie znad ramienia. Gracze wejdą w ten tryb po naciśnięciu lewego triggera na padzie. Ułatwi on celowanie, jednak kosztem zmniejszonej mobilności głównego bohatera. Wprowadzono też system osłon kojarzony głównie z serią Gears of War. Jest on jednak tylko dodatkiem do sprawdzonej mechaniki rozgrywki znanej z poprzednich odsłon cyklu Max Payne.

Dodano też zupełnie nową mechanikę nazwaną Last Man Standing. Max nie umrze, gdy będzie miał w posiadaniu tabletki przeciwbólowe, a poziom jego życia zejdzie do zera. Czas zostanie spowolniony, a my otrzymamy możliwość zabicia przeciwnika, który zadał nam potencjalnie śmiertelny strzał. Jeśli zdołamy go zlikwidować, Max skorzysta z jednej tabletki, odnawiając część energii życiowej.

Deweloperzy zaimplementowali też szereg nowych animacji. To gdzie i jak wylądujemy po jednym z firmowych skoków Maxa w dużej mierze zależeć będzie od otoczenia. Oznacza to, że główny bohater inaczej zachowa się odbijając się od ściany, a inaczej spadając na betonową podłogę. Co więcej, po skoku Max będzie mógł pozostać na ziemi i stamtąd prowadzić ostrzał wrogów.

Twórcy z zespołu Rockstar po raz kolejny skorzystają z silnika Euphoria, a wyniki ich pracy mają być jeszcze lepsze niż w przypadku Red Dead Redemption i Grand Theft Auto IV. Dzięki temu, poszczególne strzały będą realistycznie wpływać na wrogów (m.in. na to jak padają po odniesieniu ran). W grze pojawią się też tzw. bullet cams. Oznacza to, że kamera będzie mogła podążać w zwolnionym tempie za indywidualnymi pociskami i pokaże efekt trafienia.

Przypominamy, że Max Payne 3 zostanie wydany w marcu 2012 roku. Gra autorstwa studia Rockstar Games zadebiutuje na pecetach, PlayStation 3 i Xboksie 360.