Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 listopada 2011, 17:11

autor: Adrian Werner

Zwolnienia u twórców serii F.E.A.R. i gry Władca Pierścieni: Wojna na Północy

Nadeszły ciężkie czasy dla wielu z zespołów będących własnością firmy Warner Bros. Interactive. W studiach Monolith Productions, Surreal Software oraz Snowblind Studios przeprowadzono spore redukcje zatrudnienia.

Premiera Batman: Arkham Asylum okazała się olbrzymim sukcesem, więc twórcy tej gry, czyli ludzie z Rocksteady Studios, mogą spać spokojnie. Niestety nie wszystkim zespołom należącym do Warner Bros. Interactive powodzi się równie dobrze. Według najnowszych doniesień z pracą pożegnało się ponad 60 osób z zatrudnionych w studiach Monolith Productions, Snowblind Studios oraz Surreal Software.

Zwolnienia u twórców serii F.E.A.R. i gry Władca Pierścieni: Wojna na Północy - ilustracja #1

Monolith Productions znane jest z takich tytułów jak serie No One Lives Forever, Blood i Condemned czy dwie pierwsze odsłony cyklu F.E.A.R. Trzeba przyznać, że zespół ten został w ostatnim czasie odstawiony na drugi tor. Produkcję F.3.A.R powierzono firmie Day 1 Studios, natomiast sam Monolith zajmuje się obecnie tworzeniem przeznaczonego jedynie do dystrybucji cyfrowej sieciowego FPS-a Gotham City Impostors.

Snowblind Studios to z kolei zespół specjalizujący się w zręcznościowych RPG-ach, takich jak wydana kilka dni temu gra Władca Pierścieni: Wojna na Północy. Natomiast nie dziwią zwolnienia w Surreal Software. Studio to tworzy trapione wieloma problemami This is Vegas i już w zeszłym roku krążyły plotki, że Warner Bros. chce skasować ten projekt.

Co ciekawe, informacje o redukcjach etatów umieścił jako pierwszy na swoim koncie twitter George Broussard, czyli jeden ze współzałożycieli studia 3D Realms. Dopiero potem informacje te zostały potwierdzone przez samo Warner Bros. Interactive.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej