Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 października 2011, 12:39

autor: Szymon Liebert

Diablo III na BlizzCon 2011 – kwestia edycji na konsole i nowości w rozgrywce

Na imprezie BlizzCon 2011 nie mogło zabraknąć tematu gry Diablo III, która zostanie wydana na początku 2012 roku. Blizzard opowiedział o kilku aspektach rozgrywki i skomentował kwestię konsolowej edycji produkcji.

Firma Blizzard ujawniła kilka ciekawostek o grze Diablo III na imprezie BlizzCon 2011. Twórcy oczekiwanej produkcji opowiedzieli między innymi o losowo generowanych podziemiach, nowych lokacjach, domu aukcyjnym i poziomie trudności. Producent wypowiedział się też w sprawie konsolowej wersji produkcji.

Podziemia, lokacje i fabuła

Sporo podziemi w Diablo III będzie generowanych losowo. W wielu tego typu lokacjach trafimy na ważne elementy fabularne. Przykładowa misja eskortowa zabierze nas do ruin, przez które będziemy musieli przeprowadzić poszukiwacza skarbów. Niektóre poziomy nie będą się zmieniały w znacznym stopniu, ale nawet w nich pojawi się pewien element losowości.

Twórcy pokazali i omówili kilka lokacji, jakie znajdziemy w trzeciej części serii. Jedną z nich jest Caldeum (Jewel of the East), kraina rządzona przez dziecięcego imperatora. To miejsce będzie handlową stolicą całego Sanctuary. Znajdziemy w nim trzy różne frakcje i kilka zakątków: miasto oraz region rolniczy (The Dahlgur Oasis).

Diablo III na BlizzCon 2011 – kwestia edycji na konsole i nowości w rozgrywce - ilustracja #1

Diablo III zabierze graczy w podróż głównie do nowych miejsc. Autorzy rozpoczynają przygodę w Tristram po to, aby przypomnieć weteranom i nowym graczom historię serii oraz wprowadzić odpowiedni klimat. Obszary, które znane z poprzednich części, zmienią się nie do poznania. Jednym z takich przykładów są ziemie barbarzyńców (Arreat Crater).

W sieci pojawił się ośmiostronicowy przedsmak publikacji Book of Cain, w której znajdą się informacje o uniwersum Diablo III. Idea samej książki zrodziła się podczas skomplikowanego procesu produkcji: chodziło o uporządkowanie wszystkich pomysłów. Osoby, które sięgną po tę lekturę poznają sporo informacji o roli Aniołów w świecie gry.

Dom aukcyjny i tworzenie przedmiotów

Blizzard napomknął o jednym z nowych elementów Diablo III: domu aukcyjnym, w którym będziemy kupować i sprzedawać przedmioty. Podobno system przechodzi poważne zmiany, dzięki czemu wyszukiwanie dóbr będzie bardzo łatwe. W sklepie znajdziemy między innymi złoto, kamienie szlachetne, materiały i barwniki.

Jednym z ciekawszych aspektów Diablo III będzie odmieniona możliwość tworzenia i modyfikowania sprzętu u trzech różnych postaci niezależnych. Rzemieślnicy wykują nowe bronie, wpłyną na ich statystyki i pozyskają materiały z zebranych przedmiotów. Poszczególne elementy będziemy mogli sprzedawać w opisanym wyżej domu aukcyjnym.

Diablo III na BlizzCon 2011 – kwestia edycji na konsole i nowości w rozgrywce - ilustracja #2

Każdy z rzemieślników zostanie opisany poziomami doświadczenia, które z czasem podniesiemy. W grze spotkamy następujące postacie tego typu: The Mystic (ulepsza przedmioty, ulepszenia są losowe), The Jeweler (łączy ze sobą klejnoty, dodaje gniazda na kamienie, itd.) oraz The Blacksmith (tworzy przedmioty z materiałów na podstawie przepisów).

Poziom trudności i umiejętności

Producenci gry chcą sprawić, aby umiejętności postaci były bardzie sugestywne. Demon Hunter otrzyma nietoperza, który będzie walczył u jego boku, a Barbarian przyzwie istoty Ancients znane z Diablo II. Także przeciwnicy zaskoczą gracza nowymi elementami: Goat Shaman odbije obrażenia swoją tarczą i przyzwie ogromne czerwie na pomoc.

W samej grze nie pojawi się tryb „easy”. Najłatwiejszym poziomem trudności będzie „normal”. Grając na nim nie będziemy mogli zdobyć 70% przedmiotów, zarezerwowanych na wyższe poziomy. W akcie pierwszym Diablo III poznamy podstawowe zasady rozgrywki. Przeciwnicy nie będą zbyt trudni, ale z czasem pojawią się coraz trudniejsze wyzwania.

Diablo III na BlizzCon 2011 – kwestia edycji na konsole i nowości w rozgrywce - ilustracja #3

Osoby, które zdecydują się grać na poziomie Hell muszą liczyć się z tym, że najsilniejsi przeciwnicy (Rare lub Champion) będą dysponować nawet 4 różnymi mocami. Bez dobrej znajomości umiejętności bohatera się nie obejdzie. Blizzard twierdzi, że na graczy czeka 2,8 tryliona możliwych kombinacji buildów (ustawień postaci).

Diablo III na konsolach

Producent gry nie potwierdził, czy i kiedy Diablo III trafi na konsole, ale nie pominął tego tematu. Dowiedzieliśmy się, że firma zatrudniła nowych ludzi i stworzyła ekipę, która przygląda się możliwości stworzenia konwersji oraz testuje wiele elementów.

Zdaniem Blizzarda, poruszanie się postacią jest lepsze na padzie. Kłopotliwe jest za to namierzanie przeciwników, czy zbieranie przedmiotów. Firma zauważyła też, że na konsolach trzeba podejść inaczej do kwestii sztucznej inteligencji i liczby przeciwników.

Blizzard zapowie konsolową wersję Diablo III dopiero, gdy będzie miał co do niej stuprocentową pewność. Gra przeniesiona na konsole musi dobrze pasować do specyfiki platformy. Wydaje się więc, że firma ma poważne zamiary odnośnie tego pomysłu, ale na razie woli skupić się na edycji pecetowej. Diablo III trafi do sprzedaży na początku 2012 roku.

  1. Wszystkie informacje z imprezy BlizzCon 2011