Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 września 2011, 11:44

autor: Adrian Werner

Battlefield 3 - tylko 16% pecetów udźwignie ustawienia maksymalne

Platformą wiodącą dla Battlefield 3 jest PC i gracze komputerowi sporo obiecują sobie po oprawie graficznej tej produkcji. Okazuje się jednak, że większość z nich będzie musiała solidnie rozbudować swoje sprzęty, jeśli chcą zagrać w najnowsze dzieło studia DICE na maksymalnych ustawieniach.

Battlefield 3 to bez wątpienia jedna z najbardziej oczekiwanych premier tego roku. Studio DICE nie kryje, że główną platformą docelową gry są pecety. Takie podejście zapewnić ma niespotykaną do tej pory jakość grafiki. Wysoki poziom technologiczny wymaga odpowiednio mocnego sprzętu. Według danych serwisu Steam tylko 16% jego użytkowników posiada komputery wystarczająco potężne, aby dały radę udźwignąć Battlefield 3 na maksymalnych ustawieniach. Pozostali gracze będą musieli pogodzić się z gorszą jakością doznań wizualnych lub dokonać rozbudowy.

Battlefield 3 - tylko 16% pecetów udźwignie ustawienia maksymalne - ilustracja #1

Oczywiście nie oznacza to, że dane ze Steam są prawdziwe dla całej populacji graczy komputerowych. Serwis Valve ma jednak już ponad 35 milionów użytkowników, więc jest to grupa na tyle liczna, że może stanowić dobre odzwierciedlenie ogólnego obrazu rynku.

Przypomnijmy, że kilka dni temu ujawniono wreszcie wymagania sprzętowe wersji pecetowej. Dowiedzieliśmy się również, że otwarte testy Battlefield 3 ruszą 29 września tego roku i potrwają do 10 października. Dwa dni wcześniej dostęp do bety uzyskają osoby, które zamówiły grę za pośrednictwem serwisu Origin oraz posiadacze specjalnych edycji (Tier 1 i Limited) zeszłorocznego Medal of Honor. Wkrótce więc każdy będzie mógł samodzielnie sprawdzić czy jak jego sprzęt wypadnie w starciu z najnowszym dzieckiem DICE.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej