Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 września 2011, 09:21

autor: Adrian Werner

Battlestar Galactica Online z pięcioma milionami kont

Specjalizująca się w grach przeglądarkowych firma Bigpoint ma powody do zadowolenia. Jej przedstawiciele pochwalili się, że liczba zarejestrowanych kont Battlestar Galactica Online przekroczyła poziom pięciu milionów.

Oparte na popularnym serialu telewizyjnym przeglądarkowe MMO Battlestar Galactica Online okazało się dla firmy Bigpoint olbrzymim sukcesem. W maju informowaliśmy, że gra osiągnęła poziom dwóch milionów zarejestrowanych kont użytkowników. Teraz ujawniono, że liczba ta wzrosła do pięciu milionów. Wszystko to udało się osiągnąć w ciągu sześciu miesięcy od lutowej premiery. Według najnowszych danych, każdego dnia do zabawy dołącza 25 tysięcy nowych graczy. Tempo rozwoju jest więc imponujące.

Battlestar Galactica Online z pięcioma milionami kont - ilustracja #1

Z okazji osiągnięcia poziomu pięciu milionów zarejestrowanych kont, Bigpoint ujawnił, że w tym miesiącu Battlestar Galactica Online wzbogaci się o nowe modele statków zwiadowczych (po jednym dla każdej strony konfliktu). Za możliwość pokierowania tymi maszynami zapłacimy Cubitami, czyli wirtualną walutą, którą można otrzymać za osiągnięcia w samej grze lub też kupić za prawdziwe pieniądze. W tym roku twórcy planują też wzbogacenie kosmicznych flot o krążowniki klasy Brimir.

Bigpoint za źródło swojego sukcesu uznaje dobry kontakt ze społecznością graczy i słuchanie rad fanów. Oczywiście wielu osobom nie podoba się model biznesowy firmy. Wczoraj sporo kontrowersji wywołała wypowiedź jej prezesa Philipa Reisbergera, który stwierdził, że w ramach mikropłatności trzeba oferować produkty dające konkretną przewagę nad rywalami. Dodał, że jeżeli ta praktyka zrujnowałaby rozgrywkę, to znaczy, że została ona źle zbalansowana. Był to przytyk względem firm takich jak Valve, które w ramach modelu freemium oferują możliwość wykupienia przedmiotów zmieniających jedynie wygląd postaci, a nie ich możliwości.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej