Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 września 2011, 12:10

W Deus Ex: Bunt Ludzkości zabrakło trzech miast

W Deus Ex: Bunt Ludzkości jest ogromną i rozbudowaną grą, ale mogła być jeszcze większa. Twórcy odpowiedzialni za stronę artystyczną i design gry mówią o trzech hubach, jakie miały pojawić się w ich grze: Montrealu, górnym Szanghaju i nieokreślonym mieście w Indiach.

Jednym z ambitnych zadań, jakie postawili przed sobą autorzy Deus Ex Bunt Ludzkości, było stworzenie hubów, które miały dawać graczom swobodę w eksploracji i wykonywaniu zadań pobocznych. W grze odwiedziliśmy Detroit i dolną część futurystycznego Szanghaju. Jednak twórcy pracowali jeszcze nad trzema innymi hubami: Montrealem, górnym Szanghajem i niesprecyzowanym miastem w Indiach.

Choć lokacje takie jak górny Szanghaj i Montreal odwiedzamy w grze, twórcy planowali je jako bardziej rozbudowane i pozwalające na swobodną eksplorację huby. Jonathan Jacques-Belletete (JJB) i Frank Lapikas, odpowiedzialni za stronę artystyczną i design gry, udzielili wywiadu magazynowi EDGE, w którym ujawnili, na jakim etapie stanęły prace nad tymi lokacjami. Jak się okazuje, dwie z nich były w zaawansowanym stadium rozwoju, lecz nie wystarczyło czasu na ich dokończenie. Można przypuszczać, że jeszcze będziemy mieli szansę je ujrzeć, choćby w ramach DLC.

Twórcy żałują, że nie zdążyli w grze pokazać większej porcji miasta, w którym mieści się siedziba Eidos Montreal. Chcieli oni odtworzyć w grze specyficzną architekturę dzielnicy Plateau-Mont-Royal, w której królują kamienice-bliźniaki typu triplex, ze specyficznymi metalowymi balustradami. Prace nad Montrealem A.D. 2027 nie skończyły się na stworzeniu grafik koncepcyjnych, jakie widzimy poniżej, czy siedziby Picus Network, jaką odwiedzamy w grze. Hub został zbudowany przez twórców, nie został jednak wypełniony grywalną zawartością.

W Deus Ex: Bunt Ludzkości zabrakło trzech miast - ilustracja #1

Nie tylko ulice Montrealu nie znalazły się w grze mimo rozpoczęcia nad nimi prac. Podobnie było z górnym Szanghajem, stanowiącym ogromny kontrast względem odwiedzonej przez graczy dolnej części. Miasto, widziane w grze z górującej nad nim wieży Tai Yong Medical, zapowiadało się bardzo ciekawie: zielono, jasno, futurystycznie, prawie utopijnie.

Twórcy stwierdzili, że tworzenie hubów do Buntu Ludzkości wymagało zbyt wielkich nakładów pracy, dlatego też szybko zrezygnowali także z początkowych planów stworzenia indyjskiego miasta. Aby podkreślić ilość włożonej w grę pracy, określili liczbę mebli, jaką zaprojektowali, jako „mogącą wypełnić cały katalog Ikea”. To, że twórcy są tak chętni do dzielenia się szczegółami swojej pracy jest świetne i otwiera oczy na to jak skomplikowanym procesem jest tworzenie gry. Więcej o pracach nad grą można zobaczyć na poniższym filmiku na gry-online.pl.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej