Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 września 2011, 08:50

autor: Marcin Skierski

Twórcy gry Driver: San Francisco poważnie myślą o nowej generacji konsol

Coraz więcej deweloperów domaga się nowej generacji konsol na rynku. Dołącza do nich studio Ubisoft Reflections, którego dyrektor kreatywny opowiada o swoich oczekiwaniach w stosunku do nieuchronnie nadciągających platform.

Martin Edmondson (dyrektor kreatywny serii Driver) w wywiadzie dla serwisu Eurogamer powiedział, że pracownicy studia Ubisoft Reflections już teraz myślą o stworzeniu nowego silnika graficznego dostosowanego do kolejnej generacji konsol.

Jego zdaniem, firmy Sony i Microsoft powinni wymagać od deweloperów dopieszczenia swoich produkcji do najwyższych standardów w przypadku następców PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Obowiązkowa rozdzielczość 1080p i stałe 60 klatek na sekundę jest czymś, co Edmondson bardzo chciałby zobaczyć w grach na nowe platformy.

Obecnie twórcy sami ustalają sobie takie kwestie. W związku z tym większość tytułów „zadowala się” obrazem 720p i 30 klatkami na sekundę. Niejednokrotnie trzeba pójść na pewne kompromisy i zastanowić się, na co lepiej postawić – poziom detali i ilość efektów, czy raczej płynność animacji? Odgórny wymóg skupienia się na jednym z elementów wyeliminowałby tego typu dylematy.

Twórcy gry Driver: San Francisco poważnie myślą o nowej generacji konsol - ilustracja #1
Driver: San Francisco

Edmondson chwali jednocześnie silnik graficzny gry Driver: San Francisco uważając, że zmusza obecne konsole do niemałego wysiłku. Wspominając proces produkcyjny narzeka jednak, że dojście do tego poziomu było trudne – szczególnie na PlayStation 3, gdzie programowanie i optymalizacja kodu nie jest łatwe. Dlatego też rozmówca ma nadzieję, że kolejna generacja będzie znacznie bardziej przyjazna dla deweloperów pod tym względem.

Dyrektor kreatywny Ubisoft Reflections zdradza, że studio poważnie rozważa pojawienie się nowych konsol na rynku i stworzenie odpowiedniego dla nich silnika: „Myślimy nad tym i każdy inny deweloper też nad tym obecnie myśli. Każdy tytuł, którego premiera zaplanowana jest na 2015 rok, jest projektowana raczej pod kątem następnej generacji, a nie tej obecnej”.

O następcach Xboksa 360 i PlayStation 3 spekuluje się od dłuższego czasu, jednak zainteresowane koncerny nie chcą potwierdzać żadnych plotek. Ostatnio mówiło się o tym, że firma Microsoft zaprezentuje kolejną platformę na przyszłorocznych targach E3. Z kolei strzelanina TimeSplitters 4 już teraz łączona jest z nową generacją. Wszystko wskazuje zatem na to, że jej oficjalny debiut na rynku zbliża się nieuchronnie.