Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 sierpnia 2011, 10:40

autor: Marcin Skierski

Kilka szczegółów na temat historii w Halo 4

Studio 343 Industries ujawniło kilka szczegółów na temat historii w grze Halo 4. Przedstawiono również serię szkiców koncepcyjnych.

Na zakończonych wczoraj targach PAX 2011, studio 343 Industries przedstawiło kilka szczegółów na temat Halo 4. Udostępniono również materiał filmowy, będący tak naprawdę pokazem szkiców koncepcyjnych.

Gra, zapowiedziana na czerwcowych targach E3, zapoczątkuje nową trylogię osadzoną w uniwersum Halo. Autorzy określają ją jako The Reclaimer Trilogy. Tytułowy Reclaimer to jednostka mająca uruchomić potężną broń Halo. W tym celu musi zdobyć specjalny klucz aktywacyjny Index, znajdujący się w doskonale znanej fanom serii lokacji o nazwie Library.

Josh Holme (dyrektor kreatywny Halo 4) zdradził, że towarzysząca głównemu bohaterowi Cortana (Sztuczna Inteligencja o wizerunku kobiety) odegra w tej odsłonie bardzo istotną rolę. Z kolei piastująca stanowisko producenta wykonawczego Kiki Wolfkill dodała, że między Master Chiefem a Cortaną zaobserwujemy „unikalną więź”, jakiej nie doświadczyliśmy w żadnej z poprzednich części cyklu.

O grze wypowiedział się także Frank O’Connor (szef projektu), ujawniając, że byłby zainteresowany dokładnym odkrywaniem przeszłości Master Chiefa. Wprawdzie nie potwierdził podjęcia się tego tematu już w Halo 4, ale wydaje się to całkiem możliwe w kontynuacjach tej produkcji: „Gracze na pewno dostaną możliwość zgłębienia psychiki Johna w tej trylogii”.

Deweloper uciął też wszelkie spekulacje, jakoby w nadchodzącym Halo: Combat Evolved Anniversary miał znaleźć się klucz do bety Halo 4. Nie mamy jednak wątpliwości, że takowa prędzej czy później zostanie udostępniona. Fani powinni jednak ucieszyć się na wieść o obecności w pełnej wersji trybu Forge, pozwalającego edytować, zapisywać i dzielić się mapami.

Halo 4 ukaże się pod koniec 2012 roku tylko na Xboksa 360. Twórcy udostępnili materiał filmowy, w którym obejrzycie serię szkiców koncepcyjnych gry. Choć nie wszystkie z prezentowanych na nich lokacji muszą być wykorzystane w końcowym produkcie, to z pewnością dają nam one pewne wskazówki na temat atmosfery i klimatu poszczególnych etapów.