Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 sierpnia 2011, 11:03

autor: Marek Oramus

Polaku, w co grasz? - najnowszy raport TNS OBOP

Ośrodek Badania Opinii Publicznej opublikował raport prezentujący, jakie platformy preferują Polscy gracze w zależności od wieku, płci oraz wykształcenia.

Ośrodek Badania Opinii Publicznej przedstawił raport dotyczący spędzania wolnego czasu przez Polaków na graniu. Oprócz poinformowania o procentowych wskaźnikach popularności poszczególnych platform, eksperci pokusili się również o interpretację uzyskanych wyników.

Jak podaje TNS OBOP, w poprzednim miesiącu z tej formy rozrywki skorzystało 35% osób w wieku powyżej 14 lat. Najwięcej z nich miało do czynienia z grami komputerowymi (15%). Na drugim miejscu z niewielką stratą uplasowały się produkty przeznaczone na telefony komórkowe (13%), do których zaliczono także gry dostępne na smartfony, a zatem wszystkie obsługiwane przez takie systemy operacyjne jak Android czy iOS.

Polaku, w co grasz? - najnowszy raport TNS OBOP - ilustracja #1

Warto zwrócić uwagę na uwzględnienie w zestawieniu planszówek (7%), które pomimo rozwoju rynku elektronicznego wciąż trzymają się mocno. Z pewnością w dużym stopniu przyczyniła się do tego popularność tzw. gier imprezowych, do których zalicza się np. Jungle Speed. Jak pokazują wyniki badania, konsole mają w dalszym ciągu stosunkowo niewielki udział w rynku (5% uwzględniając również przenośne).

Polaku, w co grasz? - najnowszy raport TNS OBOP - ilustracja #2

Pod względem wieku dominują gracze w przedziale 15-19 lat. Przeważają oni wśród użytkowników wszystkich platform, z wyjątkiem wspomnianych wcześniej planszówek. W tej kategorii prym wiodą dwudziestolatkowie.

Podział na płeć również nie powoduje zaskoczenia. Do spędzania czasu na graniu przyznało się 39% mężczyzn oraz 31% kobiet. Różnica ta jest największa w przypadku produkcji przeznaczonych na komputery PC.

Polaku, w co grasz? - najnowszy raport TNS OBOP - ilustracja #3

Ostatni z aspektów badania dotyczył wykształcenia. Wbrew pozorom granie jest domeną osób posiadających średnie lub wyższe wykształcenie, a nie podstawowe lub zawodowe. W znacznej mierze przyczynia się do tego zasobność portfela, a także obecność w tej grupie znacznej części osób starszych.