Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 3 sierpnia 2011, 06:30

autor: Piotr Doroń

Poznaj tajniki tworzenia gier ze studiem Techland

Zastanawiałeś się jaką drogę musi przejść gra komputerowa, by w skończonej formie móc trafić na sklepowe półki? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w „Fabryce Gier” – nowym cyklu wideo serwisu Orange GRY poświęconym kreacji wirtualnych światów.

Zastanawiałeś się jaką drogę musi przejść gra komputerowa, by w skończonej formie móc trafić na sklepowe półki? Poszukiwania odpowiedzi na to pytania możecie zacząć od „Fabryki Gier” – nowego cyklu wideo serwisu Orange GRY, przybliżającego proces kreacji wirtualnych światów.

Cykl powstał we współpracy ze studiem Techland, które za jego sprawą zdecydowało się na uchylenie rąbka tajemnicy odnośnie wybranych aspektów produkcji gier komputerowych. Wrocławska ekipa ma na koncie kilka znanych produkcji – z Xpand Rally, Call of Juarez: Więzy Krwi oraz nail’d na czele.

Specjaliści z Techlandu swoje wnioski budują m.in. na podstawie doświadczeń z dewelopingiem wydanej ostatnio strzelanki Call of Juarez: The Cartel, a także interesująco zapowiadającej się gry akcji Dead Island, która trafi na rynek w przyszłym miesiącu na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3.

Poznaj tajniki tworzenia gier ze studiem Techland - ilustracja #1

W pierwszym odcinku „Fabryki Gier” snuta jest opowieść o narodzinach pomysłu oraz o tym jak przebiega cały proces przygotowywania gry do chwili pojawienia się jej na rynku. W drugiej części zobaczycie jak powstają fundamenty każdego tytułu – szkice koncepcyjne oraz grafiki, za sprawą których twórcy zamieniają swoje pomysły w kolorowe obrazy. W następnych czterech odcinkach, publikowanych co piątek, poznacie kolejne tajniki produkcji gier, w tym tajemnice tworzenia grafik i animacji 3D.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej