Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 lipca 2011, 10:53

autor: Adrian Werner

Dishonored - pierwsze konkrety i screen z nowej gry twórców Arx Fatalis

W zeszłym tygodniu po raz pierwszy usłyszeliśmy o niezwykle obiecującej grze Dishonored, będącej owocem współpracy firmy Bethesda z zespołem Arkane. Teraz wreszcie otrzymaliśmy konkretne informacje na temat tego projektu i dostaliśmy pierwszego screena.

Kilka dni temu pisaliśmy o Dishonored, czyli nowej grze ze stajni Bethesda. Wtedy dowiedzieliśmy się jedynie, że pracują nad nią ludzie odpowiedzialni za m.in. Deus Ex, Arx Fatalis oraz Dark Messiah of Might & Magic. Teraz ujawniono wreszcie pierwsze konkrety na temat ich nowego projektu.

Dishonored - pierwsze konkrety i screen z nowej gry twórców Arx Fatalis - ilustracja #1

W Dishonored wcielimy się w pełniącego obowiązki ochroniarza Cesarzowej Corvo, którego umiejętności są wręcz legendarne. Niestety, monarchini zostaje zamordowana, a stojący za tym zamachowcy fałszują dowody tak, aby wskazywały na winę głównego bohatera. Spiskowcy nie wzięli jednak pod uwagę faktu, że wrobiony przez nich człowiek nie bez powodu cieszy się taką sławą. Niesłusznie skazany wojownik szybko ucieka z wiezienia i rozpoczyna metodyczną zemstę.

Ważną częścią zabawy będzie wykonywanie starannie zaplanowanych zabójstw. Twórcy nie kryją inspiracji serią Thief i obiecują bardzo dopracowane elementy składankowe. Wyjątkowość gry ma być wynikiem połączenia kilku elementów – swobody ruchu, nadludzkich zdolności i gadżetów, interakcji z otoczeniem oraz sztucznej inteligencji. Nasz bohater władać będzie szeregiem supermocy i osiągnięcie sukcesu wymagać ma ich łączenia.

Dishonored - pierwsze konkrety i screen z nowej gry twórców Arx Fatalis - ilustracja #2

Wirtualne uniwersum kontrolowane ma być przez system, który śledzić będzie wyrządzane przez nas zniszczenia i to kogo pozbawimy życia. Na tej podstawie świat gry zostanie następnie zmodyfikowany. Autorzy nie zamierzają jednak wprowadzić prymitywnego podziału na dobro i zło. Nasze decyzje wpłyną na przebieg fabuły, ale nigdy nie zostaniemy ukarani za wybrane metody realizacji zadań.

Dishonored powstaje w studiu Arkane, a wydawcą zostanie Bethesda. Kluczowe role w tym projekcie odgrywa trzech weteranów branży – główny projektant Arx Fatalis Raphaël Colantonio, współtwórca dwóch pierwszych części Deus Ex Harvey Smith oraz Viktor Antonov, czyli człowiek który odpowiadał za koncepcje i styl graficzny City 17 z Half-Life 2. Gra wydana zostanie na PC oraz konsole Xbox 360 i Playstation 3. Jej premiera ma nastąpić w przyszłym roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej