Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 czerwca 2011, 08:54

autor: Adrian Werner

World of Planes, czyli lotnicze MMO autorów Wings of Prey

W tegoroczne prima aprilis znane z Wings of Prey oraz Apache: Air Assault rosyjskie studio Gaijin ujawniło symulacyjne MMO zatytułowane World of Planes. Następnego dnia twórcy przyznali, że był to jedynie żart z okazji 1 kwietnia. Teraz jednak okazało się, że gra naprawdę znajduje się w produkcji i uruchomiona właśnie oficjalna strona przyniosła masę informacji na temat tego tytułu.

W tegoroczne prima aprilis znane z Wings of Prey oraz Apache: Air Assault rosyjskie studio Gaijin ujawniło symulacyjne MMO zatytułowane World of Planes. Następnego dnia twórcy przyznali, że był to jedynie żart z okazji 1 kwietnia. Teraz jednak okazało się, że gra naprawdę znajduje się w produkcji i uruchomiona właśnie oficjalna strona przyniosła masę informacji na temat tego tytułu.

World of Planes, czyli lotnicze MMO autorów Wings of Prey - ilustracja #1

Akcja World of Planes toczyć się będzie w czasach II wojny światowej i skoncentruje się oczywiście na bitwach lotniczych. Autorzy obiecują, że gracze wezmą udział we wszystkich ważnych powietrznych starciach tego okresu. Całość zostanie zaprojektowana tak, aby oferowała coś zarówno dla samotnych wilków, jak i tych fanów, którzy mają ochotę poprowadzić do boju własny szwadron.

Gaijin nie chce tworzyć prostej zręcznościówki, dlatego spory nacisk położony zostanie na realizm. Do naszej dyspozycji oddanych zostanie kilkaset maszyn należących do lotnictwa Niemiec, Związku Radzieckiego, Wielkiej Brytanii, Japonii oraz Stanów Zjednoczonych. Każdy samolot posiadać ma osiągi zgodne z rzeczywistymi oraz odtworzony z najdrobniejszymi detalami interaktywny kokpit. Co ciekawe, bitwy nie będą się ograniczały jedynie do potyczek w powietrzu. W starciach wezmą udział również czołgi, inne pojazdy, artyleria, statki wodne, a nawet piechota, choć gracze nie będą mogli przejąć nad nimi bezpośredniej kontroli.

World of Planes, czyli lotnicze MMO autorów Wings of Prey - ilustracja #2

Żadne szanujące MMO nie może się obyć bez jakiegoś systemu rozwoju i World of Planes nie jest wyjątkiem. Gra pozwoli nam modyfikować własne maszyny, kupować i ulepszać uzbrojenie oraz zdobywać nowe umiejętności pilotażu. Wszystko to okaże się przydatne zarówno podczas kooperacyjnych misji przeciwko sztucznej inteligencji, jak i wielkich sieciowych bitew, w których za sterami każdego samolotu zasiądzie inny gracz. Udostępnione też zostaną rozbudowane funkcje społecznościowe, dzięki którym będziemy mogli m.in. zakładać klany, zawierać sojusze oraz organizować starcia z konkurencyjnymi grupami.

Produkcje Gaijin Entertainment znane są z atrakcyjnej grafiki i Rosjanie zamierzają kontynuować tę tradycję. Wszystkie mapy odtworzone zostaną na podstawie współczesnych zdjęć satelitarnych zmodyfikowanych o dane z map pochodzących z 1940 roku. Pojawi się rozbudowany system zniszczeń maszyn symulujący wszystko – od małych zadrapań, aż po uszkodzenia silnika. Gra będzie brała pod uwagę nie tylko kaliber pocisków, ale również pokonany przez nie dystans, kąt uderzenia oraz wiele innych współczynników.

World of Planes ma należeć do gatunku MMO, ale autorzy obiecują, że nie będzie mowy o żadnych abonamentach. Oznacza to zapewne mikropłatności. Gra tworzona jest z myślą o pecetach oraz komputerach Mac. Niestety, nie podano jeszcze planowanej daty premiery. Zainteresowanym polecamy odwiedzenie oficjalnej strony projektu, gdzie poza bogatą galerią screenów można również zgłosić chęć uczestnictwa w zamkniętych beta testach.

World of Planes, czyli lotnicze MMO autorów Wings of Prey - ilustracja #3
World of Planes, czyli lotnicze MMO autorów Wings of Prey - ilustracja #4
World of Planes, czyli lotnicze MMO autorów Wings of Prey - ilustracja #5

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej