Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 kwietnia 2011, 10:33

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano symulator kosmiczny X Rebirth

Mamy doskonałe wieści dla miłośników kosmicznych symulatorów. Studio Egosoft ujawniło właśnie, że pracuje nad kolejną odsłoną popularnej serii X.

Mamy doskonałe wieści dla miłośników kosmicznych symulatorów. Studio Egosoft ujawniło właśnie, że pracuje nad kolejną odsłoną popularnej serii X.

Zapowiedziano symulator kosmiczny X Rebirth - ilustracja #1
Zapowiedziano symulator kosmiczny X Rebirth - ilustracja #2

Gra nazwana została X Rebirth. Brak cyferki w tytule, jak również obecność słowa „Odrodzenie" jasno dają do zrozumienia, że nie jest to typowa kontynuacja. Zamiast rozwijać dotychczasowe mechanizmy twórcy postanowili zacząć od zera, choć jednocześnie jako fundamenty posłużyły podstawowe pomysły, na których zbudowano cały cykl.

Akcja toczyć się będzie wiele lat po wydarzeniach z poprzednich części. Potężna supernowa kompletnie przemeblowała rozkład sił w galaktyce. Fabuła obracać się ma wokół młodego awanturnika oraz jego towarzyszki pilotujących stary i mocno poobijany statek kosmiczny o chwalebnej przeszłości. X Rebirth tworzony jest wyłącznie z myślą o pecetach, a jego premiera nastąpi pod koniec tego roku.

Fani cyklu pamiętają zapewnie, że pierwotnie seria miała zamknąć się w trylogii. Następnie twórcy planowali zająć się czymś innym. Produkcja nowego tytułu rozpoczęła się tak naprawdę już cztery lata temu. Jednak autorzy po pewnym czasie zdali sobie sprawę, że porzucanie ukochanego przez fanów uniwersum nie jest dobrym pomysłem. Dlatego wzięto świeże pomysły z nowego projektu i przeniesiono je w mocno zmieniony świat cyklu X.

Zapowiedziano symulator kosmiczny X Rebirth - ilustracja #3
Zapowiedziano symulator kosmiczny X Rebirth - ilustracja #4

W X Rebirth znajdziemy elementy definiujące całą serię, czyli otwarty świat, kosmiczną walkę o zacięciu symulacyjnym, handel, budowanie struktur oraz konieczność używania szarych komórek. Wszystko to jednak ma być zrealizowane w całkiem nowy sposób. Znacznie rozszerzony zostanie też aspekt fabularny.

Rozpoczęcie od zera było konieczne, ponieważ dotychczasowa seria wyczerpała możliwości dalszego rozwoju. Twórcy w praktyce przez ponad dekadę jedynie ulepszali to, co zaoferowała część pierwsza. Ciągłe dodawanie nowych opcji nie mogło jednak trwać wiecznie. Autorzy porównują tę sytuację do budowanie wieży. Wraz z dokładanymi cegłami rośnie ona coraz wyżej i wyżej, ale tylko do czasu. W pewnym momencie trzeba przestać, bo inaczej cała konstrukcja runie z hukiem.

Ruszyła już oficjalna strona projektu. Ponadto pojawił się pierwszy zwiastun:

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej