Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 21 stycznia 2011, 12:22

autor: Filip Grabski

Interplay kontra Bethesda: kto posiada prawa do marki Fallout?

Fallout MMO, znany pod kodową nazwą Project V13, powstaje i powstaje w piwnicach Interplaya, ale coś powstać nie może. Jedną z przeszkód jest konflikt tego dewelopera z firmą Bethesda Game Studios, która posiada wszystkie prawa do marki Fallout. Ale czy na pewno?

Fallout MMO, znany pod kodową nazwą Project V13, powstaje i powstaje w piwnicach Interplaya, ale coś powstać nie może. Jedną z przeszkód jest konflikt tego dewelopera z firmą Bethesda Game Studios, która posiada wszystkie prawa do marki Fallout. Ale czy na pewno?

Prawne przepychanki lubią powracać do mediów niczym bumerang. Nie inaczej jest tym razem – PR-owiec z Bethesdy, Pete Hines, wypowiedział się na łamach serwisu VG247, że to jego firma posiada wszelkie prawa do stworzenia Fallouta w wersji MMO. „Posiadamy prawa to stworzenia MMO. Mamy wszystkie prawa do czegokolwiek, co jest Falloutem. Licencja jest nasza. Fallout jest nasz.” Dodał przy tym, że „nie komentuję niczyich wypowiedzi. To jest kwestia prawna.”

Tymczasem współzałożyciel Interplay’a, Eric Caen miał do powiedzenia, co następuje: „Sprzedaliśmy im markę w zamian za pewną kwotę oraz możliwość zrobienia Fallout MMO. Jeśli nie pozwolą nam zrobić tej gry, to sprzedaż marki będzie anulowana, a Bethesda będzie mogła zrobić jeszcze tylko jedną grę z serii Fallout.” Oryginalna licencja sprzedana przez Interplay opiewała na trzy gry i DLC do nich, a póki co Bethesda wydała na świat dwa duże Fallouty – trójkę i New Vegas.

Interplay kontra Bethesda: kto posiada prawa do marki Fallout? - ilustracja #1
Trzy to jest o tyle!

Jak to się skończy? Sądy, prawnicy i czas pokażą. Póki co wiemy, że Project V13 ciągle pozostaje w produkcji i podobno pojawi się w 2012 roku. Chyba, że się chłopaki nie dogadają. Tylko co wtedy?

 

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej