Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 grudnia 2010, 12:40

autor: Marcin Skierski

Szykuje się powrót serii Jazz Jackrabbit?

Firma Epic Games udostępniła nową wersję Unreal Development Kit (UDK), czyli narzędzi korzystających ze specjalnej wersji silnika Unreal Engine 3. Całość obsługuje od tej pory system operacyjny iOS, dzięki czemu domorośli deweloperzy mogą tworzyć gry na urządzenia firmy Apple. Naszą największą uwagę zwraca jednak treningowy projekt o jakże znajomej nazwie Jazz Jackrabbit.

Firma Epic Games udostępniła nową wersję Unreal Development Kit (UDK), czyli narzędzi korzystających ze specjalnej wersji silnika Unreal Engine 3. Całość obsługuje od tej pory system operacyjny iOS, dzięki czemu domorośli deweloperzy mogą tworzyć gry na urządzenia firmy Apple. Naszą największą uwagę zwraca jednak treningowy projekt o jakże znajomej nazwie Jazz Jackrabbit.

Wchodząc pod ten adres można ściągnąć przejrzysty samouczek szkolący nas podstaw programowania w UDK. Nie byłoby w tym nic szczególnie interesującego gdyby nie fakt, że rolę takiej przykładowej pozycji pełni stworzona od podstaw gra Jazz Jackrabbit, której pierwsza część zadebiutowała na rynku dobrych kilkanaście lat temu.

Powyżej możecie obejrzeć materiał filmowy prezentujący tworzenie wybranego poziomu w tym tytule, a na koniec zobaczyć go w ruchu. Akcja została ukazana z góry i choć samą rozgrywkę widzimy przez zaledwie kilka sekund, to sprawia ona pozytywne wrażenie – wszystko za sprawą bardzo ładnej, kolorowej oprawy.

Oczywiście od razu rozbudza to nadzieje, że być może trwają prace nad pełnoprawną kontynuacją przygód słynnego zająca. Trzeba jednak przyznać, że to wielce optymistyczne założenie w obliczu faktu, że mamy do czynienia jedynie z pokazową aplikacją stworzoną na potrzeby nowej wersji UDK. Zastanawiać może jednak, dlaczego akurat ten tytuł wybrano do tej roli.

Jazz Jackrabbit to seria klasycznych platformówek znanych przede wszystkim posiadaczom komputerów osobistych. Wcielaliśmy się w nich w tytułowego zająca (choć nie tylko, bo występowały również inne grywalne postacie) i przemierzaliśmy kolejne dwuwymiarowe etapy, rozprawiając się przy okazji z przeciwnikami. Na stałym wyposażeniu głównego bohatera znajdowały się różnego rodzaju bronie, co zresztą w pewien sposób wyróżniało ten tytuł na tle wielu innych przedstawicieli gatunku.