Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 września 2010, 10:40

autor: Piotr Doroń

Pierwsze oficjalne informacje o trybie multiplayer z Dead Space 2

Na łamach serwisu GameTrailers.com opublikowany został ekskluzywny materiał wideo, prezentujący trybu kooperacji z Dead Space 2. Na pierwszy rzut oka przypomina on podobną opcję znaną z pewnej bardzo popularnej strzelaniny FPP autorstwa firmy Valve. Tak jest, kłania nam się Left 4 Dead.

Na łamach serwisu GameTrailers.com opublikowany został ekskluzywny materiał wideo, prezentujący tryb kooperacji z Dead Space 2 (uzupełniają go nowe ujęcia z kampanii dla pojedynczego gracza). Na pierwszy rzut oka przypomina on podobną opcję znaną z pewnej bardzo popularnej strzelaniny FPP autorstwa firmy Valve. Tak jest, kłania nam się Left 4 Dead.

I nic w tym dziwnego, gdyż oferowana w ramach Dead Space 2 kooperacja sprowadza się przede wszystkim do rywalizacji czteroosobowej drużyny złożonej z członków Sił Porządkowych stacji Sprawl z gotowymi na wszystko nekromorfami. Różnica polega na tym, że o ile w L4D głównym celem było przetrwanie, o tyle w dziele Visceral Games będzie nim realizacja kilkuetapowej misji.

Pierwsze oficjalne informacje o trybie multiplayer z Dead Space 2 - ilustracja #1

Przed graczami wcielającymi się w funkcjonariuszy, przyodzianych w kombinezony przywodzące na myśl strój Issaca Clarke’a, postawione zostaną zróżnicowane zadania powiązane bezpośrednio z konkretną mapą. Tych ostatnich w podstawowej wersji DS2 zawartych zostanie pięć, a na realizację każdego z nich nałożone zostanie zapewne mocno restrykcyjne ograniczenie czasowe.

Dla przykładu, w lokacji Titan Mine, gracze zostaną zmuszeni odnaleźć i połączyć trzy elementy miny, przy pomocy której wysadzą zablokowane przejście. Z kolei mapka o nazwie Escape wymusi na nich przedarcie się przez kilka oddzielnych pomieszczeń w celu doprowadzenia zasilania do czterech wyrzutni statków ratunkowych, które pomogą im w ucieczce z gorącego terenu. Najważniejsza będzie w tym względzie współpraca drużyny, polegająca nie tylko na wzajemnym osłanianiu się, ale również chociażby uzdrawianiu.

Najciekawsze jest jednak to, że w przeszkadzających im nekromorfów również będą się wcielać gracze. Oznacza to, że w zabawie jednocześnie będzie mogło uczestniczyć aż osiem osób – po cztery po każdej stronie konfliktu. Wśród grywalnych nekromorfów znajdą się słynne dzieciaki (The Pack – zdolne do wykonywania potężnych skoków i dekapitacji funkcjonariuszy), Lurkery (umiejętność chodzenia po ścianach i sufitach, a także duży zasięg ciosów), Spittery (siła, zdolność zakleszczenia się na ciele ofiary) oraz Pukery (główna umiejętność – wymiotowanie żrącą substancją).

Gracze będą mogli wybrać najbardziej pasującego im nekromorfa, dlatego też w tym samym momencie funkcjonariuszy będzie mogło atakować np. czterech takich samych przedstawicieli kosmicznej rasy odmieńców wykorzystujących ludzi w roli nosicieli. Po śmierci, osoby wcielające się w bestie będą mogły nie tylko zmienić nekromorfa, ale również wybrać miejsce respawnu.

Dead Space 2 ukaże się w Europie 28 stycznia 2011 roku w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Ta ostatnia platforma otrzyma na wyłączność edycję limitowaną, w której na płytce umieszczona zostanie dodatkowo konwersja znanej z Wii gry Dead Space Extraction.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej