Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 sierpnia 2010, 19:09

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano Neverwinter - kooperacyjne pecetowe RPG

Już od pewnego czasu chodziły słuchy na temat kolejnej gry z cyklu Neverwinter Nights. Dziś wiemy już, że plotki te nie brały się znikąd, ponieważ istnienie tego projektu zostało wreszcie potwierdzone.

Już od pewnego czasu chodziły słuchy na temat kolejnej gry z cyklu Neverwinter Nights. Dziś wiemy już, że plotki te nie brały się znikąd, ponieważ istnienie tego projektu zostało wreszcie potwierdzone.

 

Zapowiedziano Neverwinter - kooperacyjne pecetowe RPG - ilustracja #1

 

Oficjalny tytuł brzmieć będzie po prostu Neverwinter. Potwierdziły się również spekulacje, według których za produkcję gry odpowiada firma Cryptic, zaskoczeniem jest natomiast fakt, że nie będzie to żadne MMO. Wszyscy uznawali to praktycznie za pewnik, ponieważ studio to zajmowało się dotychczas wyłącznie tytułami tego typu (City of Heroes, Champions Online oraz Star Trek Online). W rzeczywistości otrzymamy jednak kooperacyjną grę roleplaying, co powinno ucieszyć wszystkich, którzy obawiali się, że poprzez skok do kategorii Massively Multiplayer Online seria może utracić swój unikalny charakter. Samopoczucie weteranów powinna dodatkowo poprawić informacja, że Neverwinter tworzony jest wyłącznie na pecety.

Fabuła gry obracać się będzie głównie wokół tytułowego miasta i nękających go nieszczęść. Odejście w zaświaty Lorda Neverwinter i oraz efekty Spellplague, czyli zarazy sprowadzającej na użytkowników magii śmierć lub szaleństwo pogrążyły metropolię w kompletnym chaosie. Jej ulice stały się polem bitewnym w wojnie między lokalnymi frakcjami walczącymi o kontrolę nad miastem. Sytuację pogarsza fakt, że od pewnego czasu zmarli zaczynają wstawać z grobów.

 

Zapowiedziano Neverwinter - kooperacyjne pecetowe RPG - ilustracja #2

Neverwinter Nights 2.

 

Gracze otrzymają do wyboru pięć klas postaci (Wojownik, Czarodziej, Łotrzyk, Kleryk oraz Łowca), tyle samo wynosić będzie liczebność drużyny. W jej członków wcielą się inni ludzie lub komputer. Zgodnie z tradycjami cyklu udostępnione zostaną potężne i jednocześnie proste w użyciu narzędzia, pozwalające z łatwością tworzyć własne przygody. Ruszyła już oficjalna strona, choć na razie nie znajdziemy tam niestety żadnych konkretów.

Na szczęście serwisowi Gamespot udało się przeprowadzić wywiad z twórcami. Wynika z niego, że Neverwinter pomyślano jako nowy sposób zabawy z Dungeons & Dragons. Nie będzie to żadne MMO, ale całość zaprojektowano jako grę stricte sieciową, w której niewielka grupa przyjaciół będzie rozgrywać przygody na jednym serwerze. Mechanika oparta zostanie na tej znanej z czwartej edycji papierowego oryginału. W dniu premiery będziemy mogli wcielić się w człowieka, elfa, krasnoluda lub przedstawiciela jednej z kilku innych ras, które wyjawione zostaną później. Akcja gry toczyć się ma w samym mieście Neverwinter i okolicznych terenach. Cryptic zamierza jednak sukcesywnie dodawać kolejne lokacje.

Prologiem do fabuły gry będzie nowa trylogia autorstwa przez R.A. Salvatore. Pierwszy tom trafi do amerykańkich księgarni już 5 października. W naszym kraju książki osadzone w światach Dungeons & Dragons wydaje firma ISA, więc może i rodzimi fani otrzymają w przyszłości okazję przeczytania tej pozycji. Okładkę możecie podziwiać poniżej.

 

Zapowiedziano Neverwinter - kooperacyjne pecetowe RPG - ilustracja #3

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej