Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 sierpnia 2010, 10:15

autor: Piotr Doroń

Bardzo dobra sprzedaż mrocznego Limbo

Gra Limbo, stanowiąca połączenie platformówki, gry logicznej i przygodówki, spotkała się z wielkim zainteresowaniem posiadaczy Xboksa 360. Z informacji ujawnionych serwisowi Gamasutra przez projektanta Jeppe Carlsena wynika, że dzieło dziewięcioosobowego zespołu duńskiego studia PlayDead sprzedało się w liczbie 300 tysięcy egzemplarzy.

Gra Limbo, stanowiąca połączenie platformówki, gry logicznej i przygodówki, spotkała się z wielkim zainteresowaniem posiadaczy Xboksa 360. Z informacji ujawnionych serwisowi Gamasutra przez projektanta Jeppe Carlsena wynika, że dzieło dziewięcioosobowego zespołu duńskiego studia PlayDead sprzedało się w liczbie 300 tysięcy egzemplarzy.

Bardzo dobra sprzedaż mrocznego Limbo - ilustracja #1

Jak na grę, która została wydana niecały miesiąc temu wyłącznie w ramach serwisu Xbox Live Arcade, jest to rezultat zdecydowanie godny uwagi. Dla porównania, inna bestsellerowa produkcja tego roku – Toy Soldiers – w pierwszym miesiącu obecności w ofercie XBLA znalazła „jedynie” 210 tysięcy nabywców. Z pewnością w dużym stopniu pomogła Limbo szeroka promocja zorganizowana przez Microsoft w związku z tegoroczną edycją programu Summer of Arcade.

W rozmowie z redakcją Gamasutry Carlsen skupił się przede wszystkim na wyjaśnianiu filozofii, jaka towarzyszyła twórcom przez cały proces produkcji Limbo. Okazuje się, że zaskakująco spora liczba zgonów, jaką gracz zalicza podczas pokonywania kolejnych fragmentów gry, była zabiegiem zaprogramowanym przez twórców. Ginąc, gracz uczy się na swych błędach, poznając jednocześnie kolejne aspekty mechaniki rozgrywki. Nierzadko odkrywa w ten sposób drogę do rozwiązania zagadek. Producenci zdecydowali się na coś takiego, gdyż nie chcieli umieszczać w grze czegoś na wzór klasycznego samouczka.

Limbo jest dostępne w ofercie Xbox Live Arcade od 21 lipca. Produkcja kosztuje 1200 punktów MS. O jej jakości świadczy fakt, że jest wymieniana jednym tchem pośród takich dzieł, jak Another World, Flashback, Heart of Darkness, Oddworld: Abe's Oddysee, Ico oraz Braid. Średnia ocen na łamach serwisów Metacritic.com i Gamerankings.com kształtuje się na poziomie 90%. Limbo przypadło do gustu także redakcji gry-online.pl.

W produkcji studia PlayDead wcielamy się w małego chłopca, który wyrusza w niebezpieczną podróż. Celem wyprawy jest niesienie ratunku dla siostry. Bohater przemierza kilka zróżnicowanych krain (m.in. las, jaskinie, hotel i młyn), które łączy jeden element – czarno-biały, wyprany z kolorów projekt, wzmagający u gracza poczucie przygnębienia. Rozgrywka sprowadza się do rozwiązywania coraz trudniejszych zagadek, wykorzystujących często zaawansowany silnik fizyczny.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej