Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 29 lipca 2010, 11:02

autor: Jakub Wencel

Dobre wyniki Sony z pierwszego kwartału tego roku fiskalnego

Jednemu z największych korporacyjnych gigantów branży, firmie Sony, udało się drastycznie ograniczyć straty spowodowane działalnością operacyjną związaną z marką PlayStation w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2010 (okres od 1 kwietnia do 30 czerwca).

Jednemu z największych korporacyjnych gigantów branży, firmie Sony, udało się drastycznie ograniczyć straty spowodowane działalnością operacyjną związaną z marką PlayStation w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2010 (okres od 1 kwietnia do 30 czerwca). Bilans pokazał 3,8 miliarda jenów, co w przeliczeniu na dolary daje około 43 miliony. Jest to zdecydowanie ogromna poprawa w stosunku do analogicznego okresu z roku ubiegłego, kiedy te straty operacyjne wynosiły aż 36,7 miliardów jenów.

Podczas trzech miesięcy, od kwietnia do lipca 2010 roku, PlayStation 3 sprzedało się w ilości 2,4 miliona sztuk, co oznacza wzrost aż o 1,1 miliona, w porównaniu do poprzedniego roku. Co prawda sprzedaż PlayStation Portable spadła o 100 tysięcy (z 1,3 miliona do 1,2 miliona), ale klienci równie chętnie jak w analogicznych okresie dwanaście miesięcy temu kupowali wiekowe już PlayStation 2 – na tyle, by zebrało się 1,6 miliona sprzedanych sztuk.

Dobre wyniki Sony z pierwszego kwartału tego roku fiskalnego - ilustracja #1

Oprogramowanie, czyli gry, na PlayStation 3 przez ostatnie pół roku sprzedało się w ilości 24,8 miliona sztuk, co stanowi równo dziesięciomilionowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Równie dobrze sprzedawały się gry na PlayStation Portable i ich sprzedaż podskoczyła z 8,3 miliona do 9,2. Z kolei gry na PlayStation 2 cieszą się najwyraźniej coraz mniejszą popularnością, bo kupiono ich aż o 5,1 miliona sztuk mniej (spadek z 8,5 do 3,4).

Całkowity zysk z działalności operacyjnej Sony za pierwszy kwartał roku fiskalnego wyniósł 67 miliardów jenów zysku (753 miliony dolarów), co w porównaniu do zeszłorocznej straty 25,7 miliarda jenów na pewno daje szefom firmy powody do zadowolenia. Sprzedaż była warta aż 1,6 biliona jenów (18,6 miliarda dolarów), 3,8 procenta więcej niż rok temu. Zysk na czysto wyniósł z kolei 25,7 miliarda jenów (289 milionów dolarów).