Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lipca 2010, 17:13

autor: Adrian Werner

Electronic Arts zapowiada Dragon Age II

Dragon Age bez wątpienia było jedną z najlepszych produkcji ostatnich lat. Ponad trzy miliony sprzedanych egzemplarzy oraz niezliczone tytuły „RPG roku 2009” mówią same za siebie. Od pewnego czasu docierały do nas kolejne szczątki informacji na temat drugiej części. Teraz jednak możemy porzucić snucie wszelkiego sortu domysłów, ponieważ Dragon Age II zostało wreszcie oficjalnie ujawnione.

Dragon Age bez wątpienia było jedną z najlepszych produkcji ostatnich lat. Ponad trzy miliony sprzedanych egzemplarzy oraz niezliczone tytuły „RPG roku 2009” mówią same za siebie. Od pewnego czasu docierały do nas kolejne szczątki informacji na temat drugiej części. Teraz jednak możemy porzucić snucie wszelkiego sortu domysłów, ponieważ Dragon Age II zostało wreszcie oficjalnie ujawnione. Ruszyła też strona gry.

Electronic Arts zapowiada Dragon Age II - ilustracja #1

W Dragon Age II wcielimy się w postać Hawke'a – pozbawionego grosza przy duszy uchodźcy, który odegra kluczową rolę w przyszłości tego świata i przejdzie do legendy jako Czempion Kirkwallu. Fabuła gry obejmie dziesięć lat z jego życia, podczas których zgromadzi on śmiertelnie niebezpiecznych sojuszników oraz zdobędzie sławę i bogactwo. Tak jak w pierwowzorze los zarówno bohatera, jak i świata zostanie ukształtowany przez nasze decyzje.

Ray Muzyka (jeden z założycieli Bioware) obiecał, że gra będzie epicką przygodą, która podniesie poprzeczkę, jeśli chodzi o intensywność akcji w produkcjach RPG. Producent Mark Darrah obiecał natomiast, że spore usprawnienia czekają grafikę oraz system walki. W przypadku tego ostatniego wprowadzone zmiany mają m.in. zagwarantować, że niezależnie od wybranej klasy zawsze będziemy w centrum wydarzeń. Znacznej poprawie ulegnie też warstwa wizualna. Dragon Age II opracowywany jest z myślą o PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. Daty premiery gry jeszcze nie ujawniono, aczkolwiek już wcześniej nieoficjalnie mówiono o pierwszym kwartale 2011 roku, więc celujemy właśnie w ten okres. Na więcej informacji będziemy musieli zapewne poczekać do momentu, gdy do sprzedaży trafi najnowszy numer magazynu Game Informer.

Electronic Arts zapowiada Dragon Age II - ilustracja #2

Dragon Age po wielu latach nerwowego oczekiwania wyruszyło na podbój rynku w listopadzie zeszłego roku. Od tego czasu premierę miał także pełnowymiarowy dodatek zatytułowany Przebudzenie, jak również trzy rozszerzenia DLC (kolejno Powrót do Ostagaru, Kroniki Mrocznych Pomiotów oraz Pieśń Leliany). Pierwszą wzmiankę o Dragon Age II otrzymaliśmy w styczniu tego roku, gdy Greg Zeschuk (jeden z założycieli Bioware) stwierdził, że grafika w drugiej części zostanie znacząco poprawiona w porównaniu z pierwowzorem. Następna wskazówka odnośnie istnienia sequela przyszła wraz z europejska premierą Przebudzenia w wersji na PlayStation 3. W pudełku tej edycji można było znaleźć tajemniczą kartę z datą 1 lutego 2011, która jak spekulowano mogła stanowić planowany dzień premiery kontynuacji. Jeżeli faktycznie wówczas pojawi się Dragon Age II, to niecałe półtora roku (okres od listopada 2009 do lutego 2011) na opracowanie całej gry może odrobinę martwić, jednak należy wziąć poprawkę na fakt, że podstawowa wersja gry (czyli pecetowa) była już gotowa na początku 2009 roku, jednak postanowiono wstrzymać się z premierą do czasu ukończenia edycji konsolowych. Tym samym, główny zespół produkcyjny na opracowanie drugiej części będzie mieć dwa lata.

Electronic Arts oraz Bioware dbają zresztą o podtrzymanie zainteresowania graczy także innymi metodami niż wydawanie kolejnych dodatków. Regularnie publikowane są powieści oraz komiksy osadzone w świecie Dragon Age, a firma Green Ronin dynamicznie rozwija papierową grę fabularną bazującą na uniwersum komputerowego oryginału. Co więcej, trwają pracę nad pełnometrażowym filmem animowanym, którego premierę zapowiedziano na początek następnego roku, dzięki czemu będzie on doskonałym narzędziem promocyjnym dla drugiej części.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej