Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 czerwca 2010, 14:12

autor: Piotr Doroń

Powstaje jeszcze jedna produkcja z cyklu Red Faction

Z informacji przekazanych przez Danny’ego Bilsona z firmy THQ redaktorom serwisu CVG wynika, że na trzy lub cztery miesiące przed premierą gry akcji Red Faction: Armageddon (PC, X360, PS3) do oferty Xbox Live i PlayStation Network trafi swego rodzaju prequel kontynuacji udanej Guerrilli.

Z informacji przekazanych przez Danny’ego Bilsona z firmy THQ redaktorom serwisu CVG wynika, że na trzy lub cztery miesiące przed premierą gry akcji Red Faction: Armageddon (PC, X360, PS3) do oferty Xbox Live i PlayStation Network trafi swego rodzaju prequel kontynuacji udanej Guerrilli. Cel jego publikacji jest jasny – przygotowanie fanów marki do debiutu jej nowej odsłony, zaplanowanego na marzec 2011 roku.

W chwili obecnej nie wiemy zbyt wiele na temat owej produkcji. Wszystko wskazuje jednak na to, że będzie ona miała charakter typowo arcade’owy, wyróżniający się dosyć istotnie na tle pozostałych odsłon cyklu. Natomiast fabularnie ma być powiązana z telewizyjnym filmem fabularnym, który, jak wynika z ostatnich wieści z THQ, ma szansę stać się pilotem kilkunastoodcinkowego serialu.

Powstaje jeszcze jedna produkcja z cyklu Red Faction - ilustracja #1

Red Faction: Armageddon

Z wypowiedzi Bilsona można ponadto wywnioskować, że nabywcy tytułu będą mogli liczyć m.in. na pierwszeństwo w dostępie do preorderów, a także wiążących się z nimi prezentów (np. startowych dodatków DLC). Kwestia ta ciągle jest jednak w fazie planowania, dlatego też na ostateczne rozstrzygnięcia przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Pewnym jest jednak, że tego typu akcje będą kontynuowane także przypadku pozostałych marek THQ. Według Bilsona powinniśmy spodziewać się podobnego zagrania w przypadku trzeciej odsłony gangsterskiego cyklu Saints Row, do której premiery dojdzie najprędzej w kwietniu 2011 roku.

Trzeba przyznać, że budowanie marki w taki sposób jest pomysłem stosunkowo świeżym i jeśli tylko zostanie przeprowadzone w odpowiedni sposób, może przynieść zakładany efekt. Będzie to jednak uzależnione w pełni od kilku czynników, w tym przede wszystkim ceny gier publikowanych w ramach serwisów dystrybucji cyfrowej. Jej zbyt wysoki poziom z pewnością nie będzie zachęcający, szczególnie, że produkt będzie w tym konkretnym przypadku traktowany bardziej jako materiał promocyjny, aniżeli pełnowymiarowa produkcja (jak choćby Shadow Complex, Trials HD, Castle Crashers, czy też Echochrome lub Flower).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej