futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 21 czerwca 2010, 13:32

autor: Szymon Liebert

Jaką grafikę zobaczymy na Nintendo 3DS?

Japońska firma Digital Media Professionals ogłosiła, że to właśnie jej produkt będzie napędzał najnowszą platformę Nintendo, czyli przenośnego 3DS-a. Konsola kieszonkowa będzie korzystała z chipsetu graficznego PICA200, który został opracowany i zaprezentowany w 2006 roku. Podobno zagwarantuje on wysokiej jakości grafikę i mały pobór mocy.

Japońska firma Digital Media Professionals ogłosiła, że to właśnie jej produkt będzie napędzał najnowszą platformę Nintendo, czyli przenośnego 3DS-a. Konsola kieszonkowa będzie korzystała z chipsetu graficznego PICA200, który został opracowany i zaprezentowany w 2006 roku. Podobno zagwarantuje on wysokiej jakości grafikę i mały pobór mocy.

Rok produkcji procesora graficznego zastosowanego w 3DS-ach nie powinien nikogo dziwić, czy razić. W końcu w podobnym okresie powstawały technologie napędzające Xboksa 360, czy PlayStation 3. Teoretycznie możemy dostać potężny sprzęt, co oczywiście przyda się przenośnej platformie. Poprzednie DS-y dysponowały bardzo ograniczoną mocą graficzną.



PICA200 być może to zmieni, co wydaje się udowadniać krótki zwiastun technologii sprzed kilku lat. Jak w przypadku każdej tego typu prezentacji, trzeba patrzeć na nią z pewnym dystansem. Nie można zapominać też o tym, że DS będzie musiał generować dwa obrazy w celu uzyskania efektu 3D, co prawdopodobnie w dużym stopniu ograniczy rozmach oprawy wizualnej.

Z danych technicznych chipsetu wynika, że może on generować maksymalnie 15.3 miliona polygonów lub 800 milionów pikseli na sekundę. Technologia wspiera wykorzystanie mipmap, alpha blendingu, anti-aliasingu, czy dynamicznych cieni. Zapowiada się ciekawie - w najbliższych miesiącach zobaczymy co Nintendo i inni producenci wycisną z nowego procesora.