Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 czerwca 2010, 10:40

autor: Marcin Skierski

Prezes Activision chce abonamentu w Call of Duty

Seria Call of Duty cieszy się ogromną popularnością – kilka dni temu informowaliśmy Was o rewelacyjnych wynikach sprzedaży Call of Duty: Modern Warfare 2, które są najlepszym potwierdzeniem tego, że marka radzi sobie świetnie. Prezesowi Activision (wydawca) wciąż jednak mało zysków, gdyż właśnie zdradził on, że chętnie wprowadziłby opłaty abonamentowe dla graczy.

Seria Call of Duty cieszy się ogromną popularnością – kilka dni temu informowaliśmy Was o rewelacyjnych wynikach sprzedaży Call of Duty: Modern Warfare 2, które są najlepszym potwierdzeniem tego, że marka radzi sobie świetnie. Prezesowi Activision (wydawca) wciąż jednak mało zysków, gdyż właśnie zdradził on, że chętnie wprowadziłby opłaty abonamentowe dla graczy.

Bobby Kotick w wywiadzie dla The Wall Street Journal użył stwierdzenia, że jeśli tylko by mógł, wprowadziłby od zaraz abonament do sieciowych rozgrywek w swojej flagowej serii. Swój pomysł argumentuje tym, że większość graczy z pewnością chciałoby doświadczyć jeszcze bardziej rozbudowanego sieciowego świata Call of Duty.

Prezes Activision chce abonamentu w Call of Duty - ilustracja #1

Zwrócił on też uwagę na dotychczasową ogromną popularność tej marki i ogromną ilość czasu poświęcanego przez grających na rozgrywki sieciowe w tej grze. Na samym Xbox Live rozegrano już w sumie 1.7 miliarda godzin potyczek, a do tego dochodzą przecież jeszcze wersje na PlayStation 3 oraz komputery osobiste. Wprowadzenie regularnych opłat miałoby jeszcze zwiększyć możliwości twórców na tym polu i zaoferować nam nowe atrakcje, choć prezes Activision nie podał żadnych konkretów.

Miejmy nadzieję, że są to tylko pobożne życzenia Bobby’ego Koticka, mało kto bowiem chciałby chyba, by za granie w kolejne części Call of Duty trzeba było dodatkowo płacić, niczym w grach MMO. Oczywiście wspomniany abonament mógłby dotyczyć tylko dodatkowych atrakcji urozmaicających w jakiś sposób rozgrywkę, ale chyba każdy wolałby, aby były one dostępne od początku za darmo, prawda? Niestety powyższa wypowiedź pokazuje, że wielkim koncernom nigdy nie jest mało dodatkowych zysków – pozostaje mieć tylko nadzieję, że podobne pomysły nigdy nie staną się rzeczywistością.

Obecnie oczekujemy na premierę Call of Duty: Black Ops – gra ma się ukazać 9 listopada na PlayStation 3, Xboksa 360, Wii oraz pecety. Jednocześnie potwierdzono, że kontynuowane będzie szczególne wsparcie konsoli Microsoftu w kwestii wydawanych dodatków. Kolejne DLC dla tej serii aż do 2012 roku będą ukazywać się w pierwszej kolejności właśnie dla posiadaczy tej platformy.