Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 maja 2010, 07:49

autor: Adrian Werner

Szczegółowo o systemie antypirackim w Alpha Protocol

O tym, że pecetowa wersja szpiegowskiego RPG autorstwa Obsidian Entertainment wyposażona zostanie w system DRM firmy Uniloc wiedzieliśmy już od pewnego czasu. Teraz opublikowane FAQ daje nam wreszcie konkretne informacje na ten temat.

O tym, że pecetowa wersja szpiegowskiego RPG autorstwa Obsidian Entertainment wyposażona zostanie w system DRM firmy Uniloc wiedzieliśmy już od pewnego czasu. Opublikowane właśnie FAQ dało nam wreszcie konkretne informacje na ten temat.

 

Szczegółowo o systemie antypirackim w Alpha Protocol - ilustracja #1

 

Zastosowany system nazywa się SoftAnchor. Po instalacji gry wymagana będzie jednorazowa jej aktywacja przez internet z użyciem znajdującego się w pudełku klucza seryjnego. Każdy z takich kluczy pozwala aktywować grę na jednocześnie pięciu komputerach. Oczywiście w razie potrzeby będzie można dany komputer dezaktywować. Po dokonaniu aktywacji połączenie z internetem nie będzie już wymagane. Dla ludzi mających problemy z dostępem do sieci w domu przygotowano rozwiązanie alternatywne. Instalator utworzy oddzielny plik, który wykorzystamy do aktywacji Alpha Protocol za pomocą innego komputera. Po odpowiednim potwierdzeniu klucza utworzony zostanie drugi plik aktywacyjny, który potem ręcznie przeniesiemy (za pomocą karty pamięci, wypalonej płytki itp.) na dysk z zainstalowana grą.

Podczas zabawy nie będzie wymagana obecność płyty z grą w czytniku. W system SoftAnchor wyposażona będzie także wersja sprzedawana przez serwis Steam. Około 18-24 miesięcy po premierze wydany zostanie patch, który całkowicie usunie system DRM z Alpha Protocol.

Przypomnijmy, że gra przygotowywana jest w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Alpha Protocol pojawi się na polskich półkach sklepowych już 28 maja tego roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej