Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 marca 2010, 17:33

autor: Piotr Doroń

Remedy zbyt małe na wyprodukowanie dwóch wersji Alan Wake

Wielu z Was zastanawiało się zapewne w przeszłości, co spowodowało, że zrezygnowano z wyprodukowania pecetowej wersji Alan Wake. Wydaje się, że ostateczną odpowiedź na to nurtujące pytanie udzielił Oskari Hakkinen z Remedy Studios, który oświadczył, że główną przyczyną podjęcia takiej decyzji był fakt, iż studio jest zbyt małe.

Wielu z Was zastanawiało się zapewne w przeszłości, co spowodowało, że zrezygnowano z wyprodukowania pecetowej wersji Alan Wake. Wydaje się, że ostateczną odpowiedź na to nurtujące pytanie udzielił Oskari Hakkinen z Remedy Studios. Główny producent przygód niezłomnego pisarza oświadczył na łamach serwisu Digital Spy, że główną przyczyną podjęcia takiej decyzji był fakt, iż studio jest zbyt małe, w związku z czym nie poradziłoby sobie z tak poważnym projektem.

Remedy zbyt małe na wyprodukowanie dwóch wersji Alan Wake - ilustracja #1

Jesteśmy niewielkim zespołem, liczącym aktualnie około 50 osób ”, powiedział Hakkinen. „Z tego też względu koncentracja na jednej tylko platformie była i ciągle jest dla nas zdecydowanie lepszym wyjściem. Po raz kolejny pragnę również zaznaczyć, że w chwili obecnej nie mamy żadnych planów odnośnie pecetowej wersji Alan Wake ”. Wypowiedź nie wyklucza oczywiście możliwości przeniesienia gry na komputery osobiste w przyszłości. Jednakże, nawet jeśli do czegoś takiego dojdzie, to raczej nieprędko.

Chcielibyśmy jednocześnie zauważyć, że niektóre polskie sklepy poinformowały swoich klientów o planowanym wcześniejszym wydaniu gry. Według nich Alan Wake w wersji na Xboksa 360 trafi do sprzedaży 14 maja – tydzień wcześniej, aniżeli było to dotąd ustalone. Jest to o tyle dziwne, że większość zagranicznych serwisów internetowych w dalszym ciągu jako datę europejskiej premiery dzieła Remedy Studios podaje 21 maja (termin ujawniony w trakcie imprezy X10). Miejmy nadzieję, że sprawa już niedługo zostanie wyjaśniona.

Mrożąca krew w żyłach historia pisarza będzie dostępna na naszym rynku w wersji spolonizowanej (kinowej, czyli z napisami w naszym ojczystym języku). Warto również przypomnieć, że w bieżącym roku Alan Wake doczeka się debiutu przynajmniej jednego dodatku DLC. Przyszłość przeniesie również premierę kontynuacji, określanej przez twórców serialowym mianem „Sezonu 2”. Wszystko wskazuje więc na to, że kolejne miesiące upłyną pod znakiem wielu smakowitych informacji na temat dzieła Remedy Studios.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej