Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 marca 2010, 09:49

autor: Adrian Werner

Najciekawsze modyfikacje (15/03/10)

„Najciekawsze modyfikacje” to publikowany co dwa tygodnie wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.

„Najciekawsze modyfikacje” to publikowany co dwa tygodnie wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.

Poprzednie artykuły z cyklu:

Seria Left 4 Dead

Najciekawsze modyfikacje (15/03/10) - ilustracja #1

Moundsville Slammer

 

Do pierwszej części Left 4 Dead ukazały się dwie sympatyczne modyfikacje:

  • Silent Hill 1 – kompletna wersja kampanii bazującej na klasycznym survival horrorze autorstwa Konami.
  • Moundsville Slammer – długa na dwie mapy kampania osadzona w więzieniu. Dodatkowego smaczku dodaje fakt, ze autor użył planów architektonicznych autentycznego więzienia położonego w zachodniej Wirginii.
Najciekawsze modyfikacje (15/03/10) - ilustracja #2

4 Below

 

Z kolei Left 4 Dead 2 wzbogaciło się o:

  • 2 evil eyes – kampania (4 mapy), w której jako tło posłużyły lokacje, takie jak bagna, mosty, fabryka oraz opuszczone miasteczko.
  • 4 Below - świetna mapa osadzona w zaśnieżonej mieścinie. Nie mówiąc już o tym, że wizualnie jest po prostu prześliczna.

Half-Life 2

Najciekawsze modyfikacje (15/03/10) - ilustracja #3

GraviNULL

 

Najciekawszą propozycją jest GraviNULL. To multiplayerowa gra akcji z nietypowymi mechanizmami rozgrywki. Wszystkie poziomy pozbawione są grawitacji i jedynym sposobem przemieszczania się jest korzystanie z wiązki przyciągającej, wystrzeliwanej ze zmodyfikowanego gravity guna. Natomiast jedyną metodą ataku jest wykorzystanie tego samego urządzenia do ciskania we wrogów minami.

Ukazała się ponadto nowa beta Goldeneye: Source, czyli moda odtwarzającego kultowy tryb multiplayer z klasycznego FPS-a wypuszczonego na konsolę Nintendo 64.

Pozostałe gry akcji

Najciekawsze modyfikacje (15/03/10) - ilustracja #4

Arcadia Demade

 

Maverick Hunters – inspirowana serią Mega Man modyfikacja pierwszej części Unreal Tournament. Szalone bronie, dziwaczna amunicja, biegnie po ścianach – elementów tego pokroju znajdziecie tu pod dostatkiem.

Koniecznie zainteresujcie się modem Arcadia Demade. Projektant części poziomów pierwszego Bioshocka (a konkretnie lokacji Arcadia oraz the Farmer’s Market) zrekonstruował je z użyciem silnika Doom 2. Dziwaczne, szalone i co tu dożo gadać po prostu wspaniałe retro.

Fanów wypuszczonego przed kilkoma dniami Battlefield: Bad Company 2 powinien natomiast zainteresować mały programik umożliwiający głębszą ingerencję w ustawienia graficzne programu.

Seria Neverwinter Nights

Najciekawsze modyfikacje (15/03/10) - ilustracja #5

Ravenloft Core Modules

 

Cykl Neverwinter Nights miał ostatnio chudszy okres. Ukazały się jedynie cztery warte zainteresowania moduły do pierwszej części sagi. Wszystkie wymagają obecności kompletu dodatków:

Pozostałe gry roleplaying

Najciekawsze modyfikacje (15/03/10) - ilustracja #6

Southern Realms

 

Southern Realms to olbrzymich rozmiarów fanowskie rozszerzenie do Mount & Blade. Dwukrotnie zwiększa tereny dostępne do zwiedzania, wprowadza dodatkowe religie oraz osiemnaście nowych frakcji, każda z własnymi włościami, wojskami i bohaterami. Ponadto, twórcy umieścili w modzie podróże i bitwy morskie.

Rodzimy Wiedźmin wzbogacił się natomiast o pierwszą od dłuższego czasu nową przygodę. W Medical Problems Geralt zmuszony będzie pomóc Shani opanować szerzącą się zarazę. To sporych rozmiarów projekt, oferujący m.in. 12 nowych misji, 45 dodatkowych postaci niezależnych oraz kilkadziesiąt potworów do zaszlachtowania.

Rome: Total War

Najciekawsze modyfikacje (15/03/10) - ilustracja #7

Rome Medieval

 

W ostatnich tygodniach fani cyklu autorstwa ekipy Creative Assembly wykazali się sporą aktywnością:

  • Aristeia - wspaniały mod rekonstruujący okres wojny trojańskiej. Wszystko bazuje na Iliadzie, więc nie sili się oczywiście na realizm. Dostarcza za to świeżych przeżyć i szesnastu frakcji do pokierowania. Wymaga dodatku Alexander.
  • Rome Medieval– przenosi Rome: Total War w realia średniowiecza, sadzając nas za sterami jednego z 18 królestw.

Pozostałe gry strategiczne

Najciekawsze modyfikacje (15/03/10) - ilustracja #8

Stargate: Adventures in the galaxy

 

Z każdym kolejnym miesiącem wybór modów do Men of War powiększa się coraz bardziej. Najnowszym projektem jest Stargate: Adventures in the galaxy, który zgodnie z tytułem przenosi grę w realia znane z filmów i seriali. To jeszcze wczesna wersja Alpha – jest tu zaledwie kilka broni i postaci oraz możliwość wypróbowania ich w jednej nowej misji. Mimo to warto rzucić na to okiem, ta modyfikacja ma spory potencjał.

Fanów Star Wars: Empire at War powinno ucieszyć wydanie Legacy Era – moda rozbudowującego flotyllę dostępnych statków kosmicznych o kilkadziesiąt nowych.

Gry wyścigowe

Najciekawsze modyfikacje (15/03/10) - ilustracja #9

Formula One dla Need for Speed Shift

 

Z wolna zaczyna rozkręcać się społeczność moderska zorganizowana wokół Need for Speed Shift. Udostępniono kolejną wersję Sharp tires, projektu całkowicie przebudowującego fizykę opon, oczywiście w celu uczynienia jej bardziej realistyczną. Ponadto, kilka dni temu ukazała się beta projektu wzbogacającego grę o bolid Formuły 1.

Fanów rFactor powinna zainteresować beta F1 1975 – moda rekonstruującego sezon 1975. Twórcy udostępnili dwa silniki fizyczne – jeden super realistyczny i drugi, który umożliwia zabawę także początkującym kierowcom.

Natomiast posiadacze GTR Evolution lub Race 07 mogą już spróbować swych sił w MMG F1 2007. Zgodnie z nazwą chodzi tu o odtworzenie sezonu 2007 Formuły 1. Obecna wersja nie różnicuje fizyki jazdy między poszczególnymi bolidami, po to by bezproblemowo mogła posłużyć sieciowym ligom wyścigowym. Niedługo ukaże się jednak nowa edycja, gdzie wszystkie samochody zostaną odtworzone zgodnie z realiami.

POWSPOMINAJMY

W poprzednim przeglądzie po raz pierwszy pojawiła się sekcja, w której wspominałem starsze projekty. Kontynuując tę nową tradycję zajmę się tym razem modyfikacjami do gier z serii Silent Hunter. Okazja jest przednia, gdyż kilka dni temu ukazała się najnowsza część cyklu, która miejmy nadzieję okaże się równie popularna wśród tworzących mody fanów, co jej poprzedniczki.

Silent Hunter II

Najciekawsze modyfikacje (15/03/10) - ilustracja #10

Pacific Aces

 

Zanim zaczniecie się bawić tą niemłodą już produkcją, wpierw musicie zaopatrzyć się w oficjalny patch 1.1, który m.in. umożliwia bezproblemową zabawę w Windows XP, usprawnia sztuczną inteligencję oraz poprawia masę błędów. Z konkretnych modyfikacji najbardziej warte polecenia są:

  • Second Kampagne – zestaw dopracowanych 14 misji, które zabiorą was na wody Morza Północnego, Atlantyku, a nawet na Karaiby. Zanim zaczniecie zabawę koniecznie zainstalujcie aktualizacje tego moda.
  • ACES Kampaign - potężna kampania, w której nacisk położono na losowość zdarzeń.
  • Silent Hunter II Realism Pack – zgodnie z nazwą zwiększa realizm gry. Robi to na tyle skutecznie, że sporo (choć nie wszystkie) z zawartych w nim ulepszeń zostało włączone przez Ubisoft do oficjalnego patcha 1.1.

Dwa kolejne mody dostępne są niestety dopiero po uiszczeniu niewielkiej opłaty:

  • Pacific Aces - podstawowa wersja gry obsadzała nas w roli kapitana U-Boota na Atlantyku, podczas gdy ten mod dodaje okręty podwodne marynarki amerykańskiej i wody Pacyfiku. Poza tymi dodatkami Pacific Aces wzbogaca grafikę, dźwięk i strukturę misji w kampanii oraz wprowadza szereg poprawek do mechanizmów rozgrywki.
  • Wolfpack League Hi-Res Enhancement Pack – zestaw modów zwiększających rozdzielczość i poprawiających grafikę.

Pełną listę mniejszych modyfikacji możecie znaleźć tu.

Silent Hunter III

Najciekawsze modyfikacje (15/03/10) - ilustracja #11

The Grey Wolves

 

  • The Grey Wolves – nie tylko najlepszy mod, jaki kiedykolwiek powstał na potrzeby tej serii, ale ogólnie jeden z najwspanialszych przykładów jak wiele potrafią osiągnąć uparci fani. Szare Wilki usprawniają i rozbudowują każdy aspekt gry - realizm, mechanizmy rozgrywki, grafikę, muzykę, wierność historycznym realiom oraz interfejs. Krótko mówiąc, modyfikacja ta przeobraża Silent Hunter III z bardzo dobrej gry w prawdziwe arcydzieło gatunku symulacji.
  • NYGM Tonnage War – mod koncentrujący się na realizmie i maksymalnie wiernym odtworzeniu realiów historycznych. Na podlinkowanej stronie macie podaną sekwencję instalacji.
  • War Ace Campaign - olbrzymia kampania z pietyzmem odtwarzająca przebieg wojny. Ponadto mod dodaje radio, które nadaje wieści z frontu, umożliwiając nam tym samym lepszą orientację w sytuacji.
  • SH3 Commander – projekt koncentrujący się na dowódcy okrętu podwodnego. Wzbogaca jego postać o biografię, odznaczenia, awanse itp. Nie ogranicza się tylko do przeszłości, ale uzupełnia również historię naszej postaci o wydarzenia w których osobiście, jako gracze braliśmy udział.

Pełny wyciąg modów do Silent Hunter III znajdziecie tutaj.

Silent Hunter 4

Najciekawsze modyfikacje (15/03/10) - ilustracja #12

Great War: Battle of Baltic

 

Ekipa odpowiedzialna za The Grey Wolves planowała opracowanie podobnego moda dla czwartej części cyklu. Jednak problemy z czasem, jak i ujawnienie istnienia Silent Hunter 5 (który wprowadza sporo ze zmian, jakich chciał ten zespół) spowodowały, że projekt został skasowany, a zespół rozwiązany.

Tradycyjnie, zanim przystąpicie do instalowania czegokolwiek z poniższej listy zadbajcie o to, by zarówno podstawowa gra, jak i dodatek zostały zaktualizowane do najnowszej wersji.

  • Real Fleet Boat – modyfikacja zwiększająca realizm w trybie singleplayer. Zawiera masę poprawek i zmian, w tym kompletnie nowy system uszkodzeń.
  • Fall of the rising Sun – potężny zestaw modów wzbogacających grę o nową kampanię i kilkadziesiąt nowych jednostek. Każda kategoria (niszczyciele, lotniskowce, samoloty, krążowniki, statki transportowe itp.) została wydatnie rozbudowana. Kampania bazuje na zmodyfikowanej wersji wypuszczonego wcześniej moda Trigger Maru Overhauled.
  • Operation Monsun – mod przebudowujący kampanię, tak by była bardziej wierna historycznie.
  • Great War: Battle of Baltic - wcielamy się w kapitana sowieckich okrętów podwodnych. Akcja toczy się na Bałtyku - zaczyna się w 1942 roku i trwa do końca wojny.
  • UBM Mission Pack – 12 nowych misji plus 5 dodatkowych zadań patrolowych do wykorzystania z dodatkiem U-Boat Missions.

Jeśli nie macie ochoty na aż tak głębokie modyfikacje to polecam zestaw poprawek. Ta paczka jedynie usuwa błędy i pomyłki, nie zmieniając gruntownie samej gry.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej