Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 lutego 2010, 15:23

autor: Redakcja GRYOnline.pl

Polski oddział Ubisoftu komentuje konieczność stałego dostępu do Internetu w swoich grach

Dziś rano świat obiegła informacja, że pecetowa odsłona gry Assassin's Creed II będzie juz korzystać z nowego systemu antypirackiego filmy Ubisoft, a co za tym idzie będzie wymagać stałego połączenia z Internetem. Wieść ta wywołała spore zamieszanie, zwłaszcza wśród polskich graczy, którzy, jak wiemy, wciąż muszą korzystać z łącz dość sporo odbiegających standardem od tego, co oferują zachodni operatorzy. Całą sprawę postanowił więc skomentować polski oddział francuskiego wydawcy.

Dziś rano świat obiegła informacja, że pecetowa odsłona gry Assassin's Creed II będzie juz korzystać z nowego systemu antypirackiego filmy Ubisoft, a co za tym idzie będzie wymagać stałego połączenia z Internetem. Wieść ta wywołała spore zamieszanie, zwłaszcza wśród polskich graczy, którzy, jak wiemy, wciąż muszą korzystać z łącz dość sporo odbiegających standardem od tego, co oferują zachodni operatorzy. Całą sprawę postanowił więc skomentować polski oddział francuskiego wydawcy.

Oto oświadczenie pana Grzegorza Szabli, pełniącego w polskim oddziale Ubisoftu funkcję - PR&Marketing Specialist:

„Od początku zapowiadaliśmy, że system będzie wymagał stałego połączenia z Internetem oraz, że jeśli połączenie to zostanie przerwane gra zostanie zastopowana. Niektórzy gracze boją się, że jeśli prędkość połączenia internetowego spadnie, zostaną oni rozłączeni z grą, jednak mogą być spokojni. Wymagania platformy to MAXIMUM 50 kB/s (download) z dostępnej szerokości pasma , więc nawet wolne łącze nie zakłóci gry. Jeśli połączenie z Internetem zostanie utracone jedynie na kilka sekund, gra będzie nadal kontynuowana. Jeśli połączenie zostanie utracone na dłużej niż kilka sekund, gra się zastopuje i będzie próbowała przywrócić połączenie. Dopóki gracz sam nie wyjdzie z gry, gra będzie cały czas próbować połączyć się z serwerem. W czasie próby przywrócenia połączenia będzie widoczny ekran pauzy. Po przywróceniu połączenia gracz będzie mógł od razu wrócić do gry.

To, do którego momentu gry gracz będzie mógł powrócić po odzyskaniu połączenia będzie zależeć, z przyczyn technicznych, od danego tytułu. W grze The Settlers 7 gra zostanie przywrócona dokładnie w tym samym punkcie, w którym została przerwana. W grze Assassin’s Creed II , gra zostanie przywrócona w miejscu ostatniego punktu kontrolnego (nie w punkcie ostatniego autosave’u, jak zostało podane w dzisiejszym artykule w CVG). Punktów kontrolnych w grze jest bardzo dużo, więc tylko mały kawałek gry trzeba będzie rozegrać ponownie.”

W całym tym oświadczeniu interesuje nas szczególnie podane 50 kB/s. Ten transfer to download do komputera klienta, czyli powszechnie oferowane w Polsce łącza (np. Neostrada) będą wystarczające. W praktyce powinno się więc posiadać dostęp do Internetu o szybkości minimum 512 kbps.