Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 stycznia 2010, 18:00

autor: Piotr Doroń

Supreme Commander 2 na początku marca

Japoński koncern Square Enix ujawnił datę europejskiej premiery strategii czasu rzeczywistego Supreme Commander 2. Najnowsze dzieło studia deweloperskiego Gas Powered Games trafi na Stary Kontynent 5 marca w wersji na PC oraz 19 marca w odsłonie na konsolę Xbox 360. Amerykański debiut zaplanowany został odpowiednio na 2 i 16 marca.

Japoński koncern Square Enix ujawnił datę europejskiej premiery strategii czasu rzeczywistego Supreme Commander 2. Najnowsze dzieło studia deweloperskiego Gas Powered Games trafi na Stary Kontynent 5 marca w wersji na PC oraz 19 marca w odsłonie na Xboksa 360. Amerykański debiut zaplanowany został odpowiednio na 2 i 16 marca.

Supreme Commander 2 na początku marca - ilustracja #1

Akcję Supreme Commander 2 osadzono 25 lat po wydarzeniach znanych z pierwowzoru. W grze weźmiemy udział w kolejnej wojnie, rozpętanej po morderstwie prezydenta organizacji Colonial Defense Coalition – powołanej do życia przez frakcje United Earth Federation, Cybranie i zakon Illuminati.

Niezwykle istotny jest fakt, że Supreme Commander 2 zostanie znacznie uproszczony względem skomplikowanej części pierwszej. W grze zabraknie dla przykładu rozbudowanego modelu ekonomicznego, którego zastąpią rozwiązania typowe dla produkcji należących do gatunku RTS. Nie uświadczymy również w jej przypadku narzędzi edycyjnych, umożliwiających scenie moderskiej projektowanie wyszukanych modów i dodatków. Tytuł będzie za to oferować pełną integrację ze Steamem.

Niejako w zamian, producenci z Gas Powered Games obiecują dopracowanie strony fabularnej gry, która w przypadku „jedynki” nie spełniła oczekiwań. Obiecują, że w kontynuacji kampania dla pojedynczego gracza będzie rozbudowana. Zaskoczy nas również wciągającą historią, z którą zapoznamy się za sprawą dopracowanych scen przerywnikowych. W ich trakcie będzie nam również dane nawiązać kontakty z postaciami o wyrazistych portretach psychologicznych. W czasie rozgrywki otrzymamy okazję wysłania w bój wielu nowych jednostek – część z nich opisaliśmy w jednej z naszych wiadomości.

Gas Powered Games sporo czasu spędziło również na optymalizacji silnika graficznego znanego jeszcze z pierwszego Supreme Commander. Zaowocowało to nie tylko możliwością implementacji lepszych efektów graficznych oraz wysokiej jakości tekstur, ale również pozwoliło utrzymać w ryzach wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry. Większość ulepszeń zostanie także zaimplementowana w wersji na Xboksa 360.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej