Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 stycznia 2010, 09:15

autor: Adrian Werner

Zwolnienia u twórców F.E.A.R oraz This is Vegas

Miniony rok zostanie zapamiętany m.in. jako okres, w którym straciło pracę ponad 11 tysięcy osób pracujących przy tworzeniu gier. Wygląda na to, że ten niefortunny trend będzie niestety kontynuowany.

Miniony rok zostanie zapamiętany m.in. jako okres, w którym posady straciło ponad 11 tysięcy osób pracujących przy tworzeniu gier. Wygląda na to, że ten niefortunny trend będzie niestety kontynuowany.

 

Zwolnienia u twórców F.E.A.R oraz This is Vegas - ilustracja #1

F.E.A.R. 2: Project Origin

 

Jak dowiedział się serwis IGN, korporacja Warner Bros zredukowała liczbę osób zatrudnionych w należących do niej studiach deweloperskich, takich jak Monolith Productions, Surreal Software oraz Snowblind Studios. Przedstawiciel wydawcy komentując całą sytuację stwierdził, że firma wciąż ma plany rozwoju oraz wzmacniania pozycji swoich zespołów produkcyjnych. Obecne zwolnienia mają na celu jedynie zmniejszenie kosztów poprzez zapewnienie lepszej współpracy między konkretnymi studiami oraz wyeliminowanie zjawiska dublowania się stanowisk.

 

Zwolnienia u twórców F.E.A.R oraz This is Vegas - ilustracja #2

This is Vegas

 

Surreal Software pracuje obecnie nad This is Vegas, którego droga na półki sklepowe była dotychczas wyjątkowo wyboista. Jeśli chodzi o pozostałe dwa dotknięte zwolnieniami zespoły, to nie ogłoszono oficjalnie ich następnych projektów. W przypadku Monolith Productions krążą jednak od pewnego czasu plotki o trzeciej części F.E.A.R. Wiemy ponadto, żetakże twórcy serii Baldur's Gate: Dark Alliance, czyli Snowblind Studios mają w produkcji przynajmniej jeden nowy tytuł.

Jak ta redukcja zatrudnienia wpłynie na pracę tych zespołów i kształt tworzonych przez nie gier nie wiadomo, choć raczej nie należy się spodziewać, że będzie to wpływ pozytywny.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

gry