Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 grudnia 2009, 14:07

autor: Piotr Doroń

1,5 miliona egzemplarzy Final Fantasy XIII

Internetowa strona japońskiego magazynu Famitsu ujawniła oficjalne wyniki sprzedaży Final Fantasy XIII. Pod uwagę wzięte zostały cztery dni obecności gry na tamtejszym rynku (premiera odbyła się 17 grudnia). Okazało się, że najnowsze dzieło firmy Square Enix została zakupione przez 1,5 miliona Japończyków, przyczyniając się jednocześnie do znacznego wzrostu popularności konsoli PlayStation 3.

Internetowa strona japońskiego magazynu Famitsu ujawniła oficjalne wyniki sprzedaży Final Fantasy XIII. Pod uwagę wzięte zostały cztery dni obecności gry na tamtejszym rynku (premiera odbyła się 17 grudnia). Okazało się, że najnowsze dzieło firmy Square Enix zostało zakupione przez 1,5 miliona Japończyków, przyczyniając się jednocześnie do znacznego wzrostu popularności konsoli PlayStation 3.

1,5 miliona egzemplarzy Final Fantasy XIII - ilustracja #1

Snow i jego motor (tworzą go Siostry Shiva – Nix i Styria).

Dokładnie rzecz ujmując, nabywców znalazło 1,516,532 egzemplarzy spośród 1,8 miliona pudełek z grą, które zostały wprowadzone na półki sklepowe w Kraju Kwitnącej Wiśni. Premiera przygód Lightning i jej oddanej drużyny przyczyniły się ponadto do znacznego, bo blisko czterokrotnego wzrostu sprzedaży konsoli PlayStation 3. Z danych Famitsu wynika, że w tygodniu od 14 do 20 grudnia na zakup platformy zdecydowało się 250 tysięcy osób, w części zapewne w specjalnym zestawie z FFXIII (w poprzednim okresie było to 75 tysięcy konsol).

Przypominamy, że tylko w pierwszym dniu Final Fantasy XIII zakupiło ponad milion posiadaczy PS3. Gra kosztuje w Japonii 9240 jenów, czyli około 300 złotych.

Final Fantasy XIII do Europy i Stanów Zjednoczonych zawita w marcu przyszłego roku – zarówno w wersji na PlayStation 3, jak i Xboksa 360.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej