Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 listopada 2009, 10:43

autor: Piotr Doroń

Mount & Blade: Ogniem i Mieczem przesunięte na grudzień

Jak poinformował CD Projekt, polska premiera Mount & Blade: Ogniem i Mieczem została przesunięta z 20 listopada na grudzień. Opóźnienie nie będzie poważne – dystrybutor zapewnia, że produkcja trafi na sklepowe półki w okolicach Mikołajek, które wypadają tradycyjnie 6 grudnia.

Jak poinformował CD Projekt, polska premiera Mount & Blade: Ogniem i Mieczem została przesunięta z 20 listopada na grudzień. Opóźnienie nie będzie poważne – dystrybutor zapewnia, że produkcja trafi na sklepowe półki w okolicach Mikołajek, które wypadają tradycyjnie 6 grudnia.

Mount & Blade: Ogniem i Mieczem przesunięte na grudzień - ilustracja #1

Powód zmiany daty premiery jest dosyć prozaiczny. Firmy odpowiedzialne za deweloping Ogniem i Mieczem, czyli rosyjskie studio Snowberry Connection, ukraińskie Sich Studio oraz turecki deweloper TaleWorlds Entertainment (twórca pierwowzoru), wykryły bowiem kilka niedociągnięć, które postanowiono usunąć jeszcze przed debiutem gry. Poprawki już naniesiono, o czym świadczy osiągnięcie przez grę fazy gold.

Mount & Blade: Ogniem i Mieczem trafi na półki sklepowe w dwóch wersjach – standardowej, za którą zapłacimy 79,90 złotych, oraz Sarmackiej Edycji Kolekcjonerskiej. Jej cena ustalona została na poziomie 139,90 złotych. W skład tej drugiej wejdzie płyta z materiałami na temat gry, książka Opowieści z Dzikich Pól, dwuosobowy zestaw demonstracyjny Szlacheckiej Gry karcianej Veto oraz cztery figurki z systemu bitewnego Ogniem i Mieczem – historyczna gra strategiczna.

Ogniem i Mieczem jest specjalną wersją Mount & Blade, wydanej na naszym rynku w 2008 roku. Akcja gry przenosi nas do połowy XVII wieku na tereny dawnej Rzeczypospolitej. W Ogniem i Mieczem weźmiemy aktywny udział zbrojnym konflikcie pomiędzy Rzeczpospolitą Obojga Narodów, Rusią, Szwecją, Ukrainą i Chanatem Krymskim. Warto zauważyć, że OiM to samodzielna produkcja, nie wymagająca do działania podstawowej wersji gry.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej