Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 października 2009, 10:30

autor: Piotr Doroń

Zbuduj wielomilionową metropolię w Cities XL

Cities XL – najnowsza strategia ekonomiczna studia Monte Cristo (autorzy m.in. 7 Sins, City Life) – debiutuje na europejskim rynku. Produkcja umożliwiająca budowę potężnych, wirtualnych metropolii i dbanie o szczęście ich mieszkańców nie posiada niestety polskiego dystrybutora. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by jej zakup sfinalizować drogą sieciową (cenę ustalono na poziomie 39,99 euro).

Cities XL – najnowsza strategia ekonomiczna studia Monte Cristo (autorzy m.in. 7 Sins, City Life) – debiutuje na europejskim rynku. Produkcja umożliwiająca budowę potężnych, wirtualnych metropolii i dbanie o szczęście ich mieszkańców nie posiada niestety polskiego dystrybutora. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by jej zakup sfinalizować drogą sieciową (cenę ustalono na poziomie 39,99 euro).

Zbuduj wielomilionową metropolię w Cities XL - ilustracja #1

Każdy mieszkaniec tej wielomilionowej metropolii liczy na Twoją pomoc.

Rozgrywka w Cities XL podzielona została na dwa główne tryby. Opcja przeznaczona dla pojedynczego gracza zapewnia standardową zabawę, polegającą na budowie miasta zupełnie od podstaw. W tym celu twórcy oddali nam do użytku mapy bazujące na prawdziwych terenach (np. zbocza wulkany St. Helens), które możemy przeobrazić w tętniące życiem miasto.

Metropolie budujemy w jednej z kilku stref klimatycznych – od tropikalnej do subpolarnej – wybierając wcześniej styl architektoniczny (europejski, amerykański lub azjatycki), warunkujący bezpośrednio kształt miejscowości, którą zarządzamy. W trakcie rozgrywki korzystamy z około pięciuset rodzajów budynków, dbając przy tym m.in. o poziom zanieczyszczeń, ruch uliczny, czy też handel.

Z kolei sieciowy tryb multiplayer pozwala graczom budować miasta na wirtualnych planetach. Burmistrzowie mogą ze sobą współpracować i zawierać umowy partnerskie. To, jaką politykę będziemy prowadzić w stosunku do sąsiadów, zależy tylko od nas samych. W grze wieloosobowej na organizowane przez nas imprezy kulturalne mogą przyjeżdżać również turyści z innych miast.

Nic nie stoi również na przeszkodzie, by dać upust naszej żyłce do interesów. Zyski z handlu mogą okazać się nieocenione. W każdej chwili można również podjąć próbę stworzenia mega-struktur – olbrzymich aglomeracji złożonych z wielu miast. Podczas beta-testów graczom udało się stworzyć miasto, w którym mieszkało ponad 17 milionów ludzi.

Cities XL zostało również wydane w formie edycji kolekcjonerskiej. Kosztuje ona 49,99 euro i oferuje dostęp do kilku ekskluzywnych dodatków. Chodzi tu m.in. o budynki niedostępne w podstawowej wersji gry, mapy, a także dodatki – unikalny T-Shirt dla awatara gracza oraz plakaty.

Na koniec polecamy Waszej uwadze zamieszczony na naszych łąmach beta-test dzieła studia Monte Cristo.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej