Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 września 2009, 09:30

autor: Piotr Doroń

Listopad miesiącem premiery nowej gry z serii Alarm for Cobra 11

Niemieckie studio deweloperskie Synetic oraz europejski wydawca Tradewest Games (powstały na zgliszczach europejskiego oddziału firmy Midway) ujawniły datę premiery trzeciej odsłony cyklu Crash Time, znanego również pod tytułem Alarm for Cobra 11. Przypominamy, że marka bazuje na popularnym serialu kryminalnym Cobra – Oddział Specjalny, wyprodukowanym przez stację RTL.

Niemieckie studio deweloperskie Synetic oraz europejski wydawca Tradewest Games (powstały na zgliszczach europejskiego oddziału firmy Midway) ujawniły datę premiery trzeciej odsłony cyklu Crash Time, znanego również pod tytułem Alarm for Cobra 11. Przypominamy, że marka bazuje na popularnym serialu kryminalnym Cobra – Oddział Specjalny, wyprodukowanym przez stację RTL.

Crash Time III zostanie wydane w krajach europejskich już 27 listopada bieżącego roku. W szalonych pościgach prowadzonych niemieckimi autostradami i szosami tamtejszych miast będą mogli uczestniczyć posiadacze pecetów, Xboksa 360 oraz, po raz pierwszy w historii cyklu, właściciele przenośnej konsoli Nintendo DS.

Listopad miesiącem premiery nowej gry z serii Alarm for Cobra 11 - ilustracja #1

W Crash Time III twórcy wprowadzą kilka całkiem sporych innowacji. Przede wszystkim podjęli decyzję o przemodelowaniu nieco już skostniałej struktury głównego trybu fabularnego. W części trzeciej co prawda ponownie staniemy naprzeciw potężnej organizacji terrorystycznej, lecz tym razem sposób rozwikłania zagadki i doprowadzenia historii do szczęśliwego finału przebiegnie inaczej. Chodzi tu m.in. o zastosowanie pomiędzy kolejnymi pościgami przerywników, w trakcie których przesłuchujemy pojmanych złoczyńców i staramy się wyciągnąć od nich jak największą ilość informacji. Zbieranie i łączenie faktów pomoże nam w kolejnych zadaniach i zaowocuje uzyskaniem dostępu do różnego rodzaju sekretów i dodatków (np. lepszych pojazdów).

Kolejną nowością ma być rozbudowana sztuczna inteligencja przeciwników, którzy będą dynamicznie rozważać wszystkie możliwe drogi ucieczki, dokonując przy tym różnorakich kalkulacji. Pod uwagę mają brać nie tylko odległość od punktu A do punktu B, ale również warunki panujące na jezdni – zasiadając za kierownicą sportowego wozu raczej unikać będą kontaktu z polnymi, wyboistymi dróżkami. Usprawniona ma zostać również fizyka świata gry. Dotyczy to oczywiście przede wszystkim pojazdów, które będą reagować odpowiednio na kraksy i kontakt z elementami otoczenia. Model jazdy pozostanie jednak w dalszym ciągu mocno zręcznościowy, uwydatniający dynamiczną akcję i wyjątkowość pościgów.

Crash Time III zaoferuje około pięćdziesięciu misji, świat o powierzchni blisko 32 kilometrów kwadratowych oraz ponad 200 kilometrów dróg i autostrad. Warto w tym momencie zauważyć, że twórcy postarają się przenieść wszystkie najważniejsze elementy gry na ekran zdecydowanie słabszego pod względem technologicznym Nintendo DS. Fani platformy Nintendo powinni zatem otrzymać bardzo efektowną pozycję.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej