Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 września 2009, 15:10

autor: Filip Grabski

Twórcy kampanii „ilovebees” do Halo 2 pracują nad meta-opowieścią do Halo3: ODST

Jeśli nie masz pojęcia, co znaczy tytuł tego newsa, musisz wiedzieć dwie rzeczy - „ilovebees” było wirusową kampanią marketingową (w formie internetowej gry – alternate reality game) poprzedzającą premierę drugiej części Halo. Meta-opowieść zaś jest historią zewnętrzną, szerzej opisującą świat przedstawiony w danym dziele.

Jeśli nie masz pojęcia, co znaczy tytuł tego newsa, musisz wiedzieć dwie rzeczy - „ilovebees” było wirusową kampanią marketingową (w formie internetowej gry – alternate reality game) poprzedzającą premierę drugiej części Halo. Meta-opowieść zaś jest historią zewnętrzną, szerzej opisującą świat przedstawiony w danym dziele.

W przypadku nadchodzącej gry Halo 3: ODST chodzi tu o historię zatytułowaną Sadie's Story. Odpowiadać za nią będą ludzie z Fourth Wall Studios, którzy wcześniej pracowali w firmie 42 Entertainment (zrobili tam właśnie „ilovebees”, a także m.in. grę związaną z albumem grupy Nine Inch Nails – Year Zero). Historia Sadie ma pokazać jak wyglądało miasto New Mombasa, teren działań w grze, po ataku Covenantów, ale jeszcze przed przybyciem oddziału ODST. Gracze będą w trakcie zabawy odnajdywać przeróżne ślady, zapiski i nagrania składające się w jedną dużą całość – opowieść wspomnianej już Sadie, mieszkanki New Mombasa.

Sadie's Story jest przykładem tego, jak dużą wagę Bungie przykłada do tworzenia uniwersum i budowania odpowiedniej otoczki. Innym przykładem takich działań jest bardzo efektowna reklamówka gry, którą możecie obejrzeć na serwisie YouTube. Premiera Halo 3: ODST już 22 września.

Twórcy kampanii „ilovebees” do Halo 2 pracują nad meta-opowieścią do Halo3: ODST - ilustracja #1

Ujęcie z kamery przemysłowej – artwork z Sadie's Story

 

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej