Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 sierpnia 2009, 16:20

autor: Łukasz Malik

Reality Pump z własnym systemem motion capture

Jedną z największych bolączek poprzedniej odsłony Two Words były kiepskie animacje, aby uniknąć tego problemu w drugiej części, krakowskie studio wzbogaciło się o własny system motion capture.

Prace nad Two Worlds II idą pełną parą, deweloperzy z firmy Reality Pump dokładają wszelkich starań, by gra trafiła do sklepów jeszcze w tym roku.

Jedną z największych bolączek poprzedniej odsłony były kiepskie animacje, aby uniknąć tego problemu w drugiej części, krakowskie studio postarało się o własny system motion capture.

Reality Pump z własnym systemem motion capture - ilustracja #1
Tak ożywiany jest stwór przypominający Enta, którego spotkamy w Two Worlds II.

Jak opowiedział nam Mirosław Dymek – prezes Reality Pump – system MVN firmy Xsens stwarza ogromne możliwości. MVN to w zasadzie sam kostium wyposażony w 17 czujników, nie wymaga specjalnych kamer i może być stosowany również na zewnątrz. Nie ma więc problemu, by nagrać bieg czy wspinanie się po linie. W przeciwieństwie do tradycyjnych systemów dołączone oprogramowanie umożliwia podgląd animowanego modelu w czasie rzeczywistym i jego szybką implementację do gry.

Mamy nadzieję, że dzięki temu nabytkowi animacje w Two Words II będą naprawdę dopracowane. Przy okazji miło usłyszeć, że polscy deweloperzy wyposażeni są w technologię, której używają tacy giganci, jak: Electronic Arts, Sony Computer Entertainment czy Industrial Light & Magic – bo właśnie te firmy Xsens przedstawia jako swoich kluczowych odbiorców.