Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 sierpnia 2009, 09:39

autor: Szymon Liebert

EA o stratach, sporcie, sukcesie The Sims 3 i powrocie Medal of Honor [news uaktualniony]

Firma Electronic Arts opublikowała wyniki za pierwszy kwartał (kwiecień-czerwiec) trwającego roku finansowego. Dowiedzieliśmy się więc przede wszystkim, że dobrze znana gra The Sims 3 sprzedała się w nakładzie 3,7 miliona egzemplarzy na całym świecie, zdobywając szturmem rankingi popularności zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Europie w ostatnich miesiącach.

Firma Electronic Arts opublikowała wyniki za pierwszy kwartał (kwiecień-czerwiec) trwającego roku finansowego. Dowiedzieliśmy się więc przede wszystkim, że dobrzeznana gra The Sims 3 sprzedała się w nakładzie 3,7 miliona egzemplarzy na całym świecie, zdobywając szturmem rankingi popularności zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Europie w ostatnich miesiącach.

Wysoki wynik nowej gry The Sims nikogo chyba nie dziwi, bo wiedzieliśmy o ogromnej popularności trzeciej części serii już jakiś czas temu. Drugim kluczowym dla firmy produktem w minionym okresie jest EA Sports Active na Wii. Gra sprzedała się w nakładzie 1,8 miliona egzemplarzy, potwierdzając wysoką, trzecią pozycję Electronic Arts w rankingu niezależnych wydawców na Wii.

EA Sports Active to najbardziej popularny tytuł firmy na konsolę Nintendo. Z tego względu wydawca zapowiedział dodatek, który wyjdzie na święta. Niestety są i negatywne aspekty sukcesu tej marki sportowej. Prace nad nią opóźnią datę premiery Grand Slam Tennis w wersji na najmocniejsze konsole. Na kort posiadacze Xboksa 360 i PlayStation 3 wybiorą się nieco później.

EA o stratach, sporcie, sukcesie The Sims 3 i powrocie Medal of Honor [news uaktualniony] - ilustracja #1

Sport to zdrowie… i pieniądze!

Pomimo mocnych wyników Electronic Arts straciło w pierwszym okresie tego roku finansowego 234 miliony dolarów (w pierwszym kwartale ubiegłego roku ta suma wynosiła 95 milionów dolarów). Spadła ogólna sprzedaż - z 800 milionów dolarów w roku 2008 do 644 milionów w roku obecnym. Udało się za to radykalnie zmniejszyć wydatki – z 239 milionów do 25 milionów dolarów.

Gry sprzedają się nieźle, chociaż nie tak dobrze, jak chciałaby firma. John Riccitiello, prezes, powiedział jednak, że wszyscy są zadowoleni z sukcesu wspomnianych tytułów, a same wyniki są nieco lepsze, niż przewidywano. Wydawca ma mnóstwo planów na przyszłość. Jednym z nich jest zaoferowanie wsparcia dla nowych technologii – Natala Microsoftu i nowego kontrolera Sony.

Rozwinie się także sportowy oddział wydawcy, który ponownie skręci w stronę zręcznościowej zabawy. Mówiliśmy o popularnym EA Sports Active i zapowiedzianym dodatku. Fani rozrywkowego podejścia do sportu otrzymają również Madden Arcade, czyli produkcję przypominającą 3 on 3 NHL Arcade wydaną w lutym. Gra będzie dostępna tylko w dystrybucji elektronicznej na konsolach.

EA o stratach, sporcie, sukcesie The Sims 3 i powrocie Medal of Honor [news uaktualniony] - ilustracja #2

Prezes Electronic Arts zapewnia, że Brutal Legend będzie promowany brutalnie.

W najbliższych miesiącach usłyszymy na pewno o Dragon Age: Początek, który, jak powiedział Riccitiello, ma już swoją silną grupę odbiorców będących fanami BioWare. Kolejną produkcją promowaną „brutalnie” przez wydawcę będzie Brutal Legend, czyli jedna z bardziej oryginalnych marek od bardzo długiego czasu, przynajmniej zdaniem przytaczanego prezesa Electronic Arts.

Innym ważnym projektem jest przywrócenie do życia marki Medal of Honor. Prezes Riccitiello wspomniał o kolejnej odsłonie gry, mówiąc, że znajduje się ona w planach, ale na razie firma nie chce ujawniać szczegółów. Oczywiście spodziewaliśmy się w przeszłości nowej części, jednak do tej pory nie potwierdzono jej oficjalnie. Fani wirtualnej wojny powinni być usatysfakcjonowani.

UAKTUALNIENIE: Ciekawą informacją, która właśnie do nas dotarła, jest popularność gier Electronic Arts na poszczególnych konsolach. Okazuje się, że największy przychód wypracowała konsola Wii (161 milionów dolarów), a później: pecety (124 milionów), PlayStation 3 (121 milionów) i dopiero na końcu Xbox 360 (jedyne 73 milionów). Także PSP (38 milionów) wygrała z konkurencją, czyli DS-em (28 milionów). Najważniejszym rynkiem dla wydawcy są Stany Zjednoczone (343 miliony dolarów obrotu), Europa (258 milionów) i później Azja (43 miliony).

gry